مشهد- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي از راه اندازي موزه سينماي خراسان در مشهد خبر داد.

به گزارش ايرنا، سيد سعيد سرابي يكشنبه شب در مراسم گراميداشت روز سينما در كاروانسراي رباط طرق گفت: اين موزه سال آينده به عنوان دومين موزه سينمايي كشور در مجموعه تاريخي رباط طرق مشهد راه اندازي مي شود.
وي افزود: راه اندازي اين موزه مي تواند شرايط بسيار مناسبي براي معرفي سابقه درخشان سينمايي اين استان فراهم كند.
وي حمايت از فعالان عرصه سينما را يكي از رويكردهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و اظهار كرد: در دولت جديد سعي شده است شرايط براي فعاليت هنرمندان فراهم گردد و در اين ميان خراسان رضوي نيز در اين مسير گام هاي بسيار ارزشمندي برداشته است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: انجمن سينماي جوان مشهد علاوه بر توليد آثار فاخر سينمايي در جشنواره هاي ملي و بين المللي نيز عناوين بسيار كسب كرده است.

* ساخت دو سينماي كاشمر و تربت جام
معاون هنري سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: دو سينما در كاشمر و تربت جام در حال ساخت است كه تا ابتداي سال آينده تكميل و بهره برداري مي شود.
ناصر نبي زاده افزود: اگر همت هنرمندان، فرمانداران و شهرداران شهرستان هاي قوچان و تايباد نيز نبود دو سينماي اين دو شهرستان همچنان مخروبه باقي مي ماند.
وي اظهار كرد: نمايندگي سينماي سيار نيز با كسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين استان داده شده و قرار است به نقاطي از استان كه امكانات سينمايي ندارند اعزام شود تا علاقه مندان به سينما بتوانند از اين ظرفيت نيز استفاده كنند.

* راه اندازي دفتر سينماي جوان در كاشمر
رئيس سينماي جوان دفتر مشهد نيز در اين مراسم گفت: به دليل ميزباني شايسته مشهد در سال 1376، جشنواره منطقه اي عكس، فيلم و فيلم نامه نيز آذر ماه امسال در اين شهر برگزار مي شود.
نسرين شاه محمدي افزود: علاوه بر آن دفتر سينماي جوان مشهد در كاشمر نيز راه اندازي مي شود.
وي اظهار كرد: برگزاري جشنواره هاي مختلف، نمايشگاه هاي عكس، اردوهاي عكاسي و جلسات نقد و بررسي، توليد بيش از 100 فيلم توسط دفاتر مشهد، نيشابور، گناباد، تربت حيدريه و سبزوار از جمله فعاليت هاي انجمن سينماي جوان در خراسان رضوي محسوب مي شود.
وي راهيابي توليدات اين انجمن به عرصه هاي ملي و بين المللي در قالب شركت در جشنواره ها و كسب مقام هاي برتر را از موفقيت هاي آن دانست و گفت: فيلم چشم آبي علاوه بر كسب مقام هاي مختلف در جشنواره هاي ملي و بين المللي بيشترين تعداد حضور در اين جشنواره ها را به خود اختصاص داده است.
در اين مراسم از هنرمندان سينماي جوانان خراسان رضوي و فرمانداران شهرستان هاي قوچان و تايباد قدرداني شد.
همچنين تفاهم نامه راه اندازي موزه سينمايي خراسان در كاروانسراي رباط طرق مشهد به امضا رسيد.
7498/ 6053