بندرعباس - ايرنا - رئيس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت نفت بندرعباس گفت: بر اساس ارزيابي ها و بازديدهاي صورت گرفته از سوي مديريت بهداشت ، ايمني و محيط زيست شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور، شركت نفت بندرعباس رتبه نخست حوزه ايمني و آتش نشاني سال 94 را از آن خود كرد.

به گزارش سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت بندرعباس ، خاور سنگري افزود: علاوه بر اقدامات پي درپي كنترلي و پايش فعاليت ها در تطابق با الزامات ايمني، با حمايت مديريت ارشد سازمان فعاليت هاي شاخصي از جمله پايش مديران و گردآوري و تجزيه و تحليل شبه حوادث و برگزاري منظم نشست هاي ايمني (HSE MEETING) درهنگام تعميرات اساسي و اجراي پروژه هاي ارزيابي ريسك شغلي از ديگر اقدامات شاخص پالايشگاه بندرعباس در راستاي ارتقاي ايمني است.
وي بيان داشت: ارزيابي ها براساس شاخص هاي مختلفي همچون ساعت كاركرد بدون حادثه كاركنان ، نبود وقوع آتش سوزي ، تعداد حوادث ناتوان كننده و جزيي ، مباحث ترافيكي، دوره هاي آموزشي برگزار شده و فرهنگ سازي هاي انجام شده ، صورت مي گيرد.
سنگري با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده براي تجهيز و آمادگي آتش نشاني پالايشگاه بندرعباس افزود: به منظور حفظ آمادگي و آگاهي از نقاط ضعف، در طول سال بيش از 100 مانور در مقوله هاي مختلف در اين شركت اجرا مي شود.
وي گفت: براي افزايش توان ايمني و عكس العمل مناسب در مواقع اضطراري، در حال آموزش تعدادي از نيروهاي داوطلب از همكاران در هر يك از واحدهاي پالايشگاه هستيم كه به عنوان گروه هدف و هميار آتش نشاني در واحدهاي عملياتي، تعميراتي و بهره برداري پالايشگاه حضور دارند.
رئيس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت پالايش نفت بندرعباس افزود: اقدامات انجام شده، در راستاي نهادينه كردن فرهنگ رفتار ايمن در شركت است كه با برنامه ها و آموزش هاي اجرا شده دراين بخش و توجه و مسئوليت پذيري كاركنان در پالايشگاه بندرعباس، رعايت ايمني به يك فرهنگ سازماني در شركت تبديل شده است.
بر اساس اين گزارش پس از شركت پالايش نفت بندرعباس، شركت هاي پالايش نفت شيراز و لاوان به طور مشترك دوم و شركت پالايش نفت تبريز رتبه سوم را كسب كرد.
در كشور 9 شركت پالايش نفت فعال است كه شركت پالايش نفت بندرعباس با ظرفيت پالايش روزانه 350 هزار بشكه نفت خام و ميعانات گازي تامين 18 درصد از انرژي مورد نياز كشور را بر عهده دارد.
7195/6048