كابل - ایرنا - مرز جنوبی افغانستان و پاكستان كمتر از دوهفته پس از بازگشایی، بار دیگر مسدود شد و منابع افغان به نقل از رسانه های پاكستان گزارش دادند كه اسلام آباد اعلام كرده كه به دلیل تیراندازی مرزبانان افغان به سوی نیروهای پاكستانی، این مرز را مسدود كرده است.

به گزارش ایرنا، شبكه اطلاع رسانی افغانستان گزارش داد كه صدای تیراندازی پراكنده روز سه شنبه از دو سوی مرز شنیده می شود. اسلام آباد به مدت دو هفته این مرز را مسدود و روز پنجشنبه دهم شهریور آن را باز كرده بود.
پس از آن كه این مرز برای نخستین بار مسدود شد و صدها كامیون حامل بار در مرز جنوبی «اسپین بولدك» واقع در استان «قندهار» افغانستان با «چمن» پاكستان، متوقف ماندند، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان سه وزیر كابینه را مامور كرد تا تسهیلات لازم را برای صادرات محصولات زراعی این كشور با نصف قیمت از طریق خطوط هوایی به هندوستان فراهم كنند.
افغانستان و پاكستان دارای یك گذرگاه دیگر در شرق به نام «تورخم» هستند كه حدود دو ماه قبل این مرز نیز مسدود شده بود و پس از عقب نشینی 100 متری اسلام آباد از محل ساخت ایستگاه مرزی، بار دیگر این مرز باز شد.
نیروهای امنیتی افغانستان دیروز اعلام كردند كه بیش از 35 هزار تن مواد منفجره را از مرز تورخم كه توسط دو خودروی باربری از خاك پاكستان به این مرز رسیده و قرار بود به كابل حمل شود، كشف كرده اند.
روابط پاكستان و افغانستان بر سر مسائل مرزی و آنچه كه كابل، حمایت اسلام آباد از رهبران و فرماندهان طالبان و كمك نظامی به این گروه می داند، سرد و تنش زا است. پاكستان این اتهامات را رد می كند.
اساق**1610** 3404