گرگان - ايرنا- مديركل تشكل هاي اسلامي و سياسي دانشگاه آزاد ، ايجاد بستر مناسب براي مشق سياست ورزي دانشجويان را در راس برنامه هاي حمايتي اين اداره كل بيان كرد و گفت: بايد به دانشجويان كمك كنيم كه توليد فكر داشته باشند.

براساس اعلام روز چهارشنبه دانشگاه آزاد به ايرنا، حجت الاسلام حسن نمازي در ديدار با فعالان تشكل ها در گرگان اظهار داشت: اين اداره كل به دنبال سياست بازي نيست ،اما فضاي دانشگاه بايد نشاط خود را حفظ كند تا دانشجو بتواند ارتباطات خود را از آنجا شكل داده و در دوران دانشجويي مشق سياسي داشته باشد.
وي دراين نشست كه با حضور رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، روساي واحدها، معاونين فرهنگي، نماينده رئيس دانشگاه در تشكل ها، دبيران تشكل ها،‌ اعضاي هيأت هاي مذهبي و فعالان دانشجويي در دانشگاه آزاد استان گلستان برگزار شد، افزود: براي ايجاد فضاي آرام در دانشگاه، بايد به مديريت فضاي سياسي آن و ايجاد پويايي در بين دانشجويان توجه داشته باشيم.
حجت الاسلام نمازي ادامه داد: ملاك ما كار سياسي به معناي سياست بازي يا دفاع و حمايت از يك جريان خاص نيست؛ ملاك فقط قانون است و دراين راستا مي خواهيم راه را هموار ساخته و از امكانات و فضاي موجود به نحو احسن بهره ببريم.
وي همچنين ضمن تاكيد بر فضا و ظرفيت استان گلستان يادآور شد: از تشكل ها و هيات هاي مذهبي انتظار مي رود تا در فعاليت ها به كارهاي فرهنگي، ديني و اجتماعي روي آورند، ما نيز در رسانه هاي اجتماعي و مكتوب از آنها حمايت خواهيم كرد.
مدير كل تشكل هاي اسلامي سياسي دانشگاه آزاد همچنين در خصوص نبود آيين نامه مجزا براي تشكل اساتيد، گفت: ما در حال ويرايش مجدد آيين نامه ها براي تسهيل مقررات هستيم و اسناد تاييد شده توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصل و اساس كار را تشكيل مي دهد.
به گفته وي؛ در اين مصوبات به تشكل دانشجويي و اساتيد با هم اشاره شده و مقررات آنها يكسان است ،بنابراين براي آنها آيين نامه جداگانه اي نداريم.
1648