سنندج- ايرنا- معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: 31 ميليارد و 300 ميليون ريال قرباني و نذورات عيد قربان سال جاري جهت توزيع ميان نيازمندان از خيران استان جمع آوري شد.

هيوا رحيمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مردم استان كردستان در عيد قربان سال جاري در بحث ذبح قرباني و نذورات مشاركت خوبي داشتند و كميته امداد از اين فرصت در راستاي كمك به نيازمندان استفاده كرد.
وي افزود: يكي از سنت هاي حسنه استان كردستان ذبح قرباني به مناسبت عيد قربان است و در سال جاري هم با انجام اين كار خداپسندانه توسط مردم خيرانديش استان، سه هزار و 447 راس دام قرباني و در بين نيازمندان استان توزيع شد.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) كردستان ارزش ريالي نذورات و كمك هاي جمع آوري شده عيد قربان سال جاري را 31 ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: 104 ميليون ريال از اين كمك ها بصورت وجوهات نقدي بوده است.
وي با اشاره به اينكه كمك هاي جمع آوري شده عيد قربان سال گذشته 27 ميليارد ريال بود، اظهار كرد: در سال جاري شاهد رشد 14 درصدي قرباني و نذورات جمع آوري شده نسبت به سال قبل در سطح استان بوده ايم.
به گفته وي كمك هاي جمع آوري شده با تلاش كاركنان اين نهاد و مردم خير استان در بين نيازمندان و مددجويان تحت حمايت اين نهاد توزيع شد.
رحيمي افزود: بيشترين ذبح قرباني و نذورات سال جاري مربوط به شهرستان سقز به ارزش مبلغ 10 ميليارد و 800 ميليون ريال بود و اين شهرستان رتبه نخست را در سطح استان در بحث جمع آوري نذورات و ذبح قرباني به خود اختصاص داده است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي
** انتشار دهنده: مسعود احمدي