آستارا - ايرنا - 14 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصيلي در آستارا با حضور در 136 مدرسه دولتي و غيردولتي اين شهرستان، سال تحصيلي 96 - 95را آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در آيين آغاز سال تحصيلي جديد كه امروز شنبه به صورت متمركز در دبيرستان دخترانه فرندخت آستارا برگزار شد، حجت الاسلام كاظم حافظ نيا امام جمعه اين شهرستان گفت: جهادگران سنگر علم و دانش در دوران دفاع مقدس نيز نمونه بارز ازخودگذشتگي و مقاومت بودند.
وي افزود: دانش آموزان ادامه دهندگان راه پربار رزمندگان اسلام هستند و امروز در سنگرعلم و فضيلت براي ساختن ايراني آبادتر، رسالت بزرگي بر دوش دارند.
وي از معلمان و مربيان آستارا خواست با ايجاد انگيزه پژوهش در دانش آموزان، مسير حركت علمي جويندگان دانايي را به سوي كارهاي تحقيقاتي هموار سازند.
سيروش شفقي فرماندار آستارا نيز بازگشايي مدارس را نويدبخش سازندگي و پيشرفت ايران اسلامي دانست و يكي از دلايل قدرتمند بودن ايران در دنياي معاصر را توانمندي علمي كشورمان عنوان كرد.
وي از دانش آموزان مدارس آستارا خواست با مغتنم شمردن فرصت دانش اندوزي، قله هاي علم و ظفر را فتح كنند و آينده اي بهتر را براي خود و ايران اسلامي رقم بزنند.
ولي داداشي نماينده آستارا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين گفت: قرآن با مقايسه دانايان و نادانان، فضيلت علم و دانش را بر جهل و بيسوادي نشان داده است و انتظار مي رود دانش آموزان و دانشجويان با گام هاي استوار و با اميد به آينده، در سنگرهاي علم و دانش حضور يابند.
وي با قدرداني از كاركنان اداره آموزش و پرورش، مربيان و معلمان آستارا بر توجه به مقوله هاي تربيتي در كنار آموزش علمي آينده سازان تاكيد كرد.
محمدجعفرهاشمي مديرآموزش و پرورش آستارا نيز در اين آيين گفت: همه چيز براي شروع سال تحصيلي پربار و پرتلاش آماده است و اميدواريم دانش آموزان و معلمان در راه كسب علم و فضيلت توفيق هاي بيشتري كسب كنند.
وي افزود: 9 هزار و 904 نيروي انساني در اداره آموزش و پرورش آستارا با تمهيدمقدمات و پشتيباني اداري آموزشي مدارس اين شهرستان، براي موفقيت علمي دانش آموزان و فرزندان اين مرز و بوم تلاش مي كنند.
اجراي سرود و قرائت شعر از بخش هاي ديگر آيين بازگشايي مدارس در آستارا بود.
آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده : نصراله ابراهيمي
7105 / 7124/6070