همدان- ايرنا- مشاور وزير و مدير كل شاهد و امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر كه سال ها از جنگ تحميلي گذشته است بيش از 145 هزار ايثارگر به عنوان فرزند شهيد، جانباز، رزمنده و بستگان شهدا و جانبازان در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند.

محمدحسين كفراشي روز شنبه در آئين نواخته شدن زنگ مدارس در هنرستان دخترانه شهيد چمران آموزش و پرورش ناحيه 2 همدان افزود: همه اين ايثارگران شاغل در آموزش و پرورش تلاش مي كنند دانش آموزاني در خور شان اين نظام تحويل جامعه دهند.
وي وجود پنج هزار معلم شهيد را افتخاري بزرگ براي آموزش و پرورش دانست و گفت: تربيت دانش آموزان متعهد و متخصص از مهمترين اهداف آموزش و پرورش است و دانش آموزان ما بايد نسبت به كشور و مردمشان متعهد باشند.
وي با بيان اينكه همه معلمان ما ايثارگر هستند ادامه داد: معلمان ما اين توانمندي و ايثارگري را دارند كه با تلاش هاي خود دانش آموزاني متعهد به نظام جمهوري اسلامي تربيت كنند و معلمي كه جان خود را در سيل براي دانش آموزش فدا كرد يا معلمي كه در سرماي طاقت فرسا در راه تدريس جان باخت نمونه اي از معلمان ايثارگر ما هستند.
به گزارش ايرنا مشاور وزير و مدير كل شاهد و امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش، بحث فرار مغزها را از مشكلات امروز جهان سوم عنوان كرد و گفت: طبق بررسي هايي كه در كشور انجام شد مشخص شد كساني كه بعد از فراغت از تحصيل در كشور مانده و به هم وطنان خود خدمت كردند عرق مذهبي، خانوادگي و عرق به ميهن داشتند.
كفراشي تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم فرهنگ ايثار و شهادت بايد در جامعه ترويج شود و به خاطر مشكلات گاه احساس مي شود اين فرهنگ در جامعه در حال كمرنگ شدن است.
وي با انتقاد از ايجاد حس رقابت ميان دانش آموزان گفت: ما بيشتر در حال تبليغ رقابت در بين دانش آموزان هستيم تا روحيه رفاقت و مشاركت پذيري كه اين درست نيست و بايد تلاش كنيم روحيه فداكاري و رفاقت و صميميت را در بين دانش آموزان جايگزين رقابت هاي بيهوده كنيم.
وي همزماني نواخته شدن زنگ مدارس با زنگ مقاومت و دفاع مقدس يكي از افتخارات آموزش و پرورش است .
در اين آيين پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصيلي 96- 95 توسط مشاور وزير و مدير كل شاهد و امور ايثارگران وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.
علي اصغر فاني در بخش هايي از اين پيام آورده است: بدون ترديد در مسير پر فراز و فرود تعالي بشر ، معلمان بعد از پيامبران، نقشي بي بديل ايفا نموده و آموزش و پرورش از جايگاهي شكوهمند برخوردار است، فرهنگ غني ديني و تاريخ پر سابقه ملي ايران عزيز نيز در همه ادوار خود، اهتمام ويژه اي به اين نقش و جايگاه مهم داشته ونهاد تعليم و تربيت و مدرسه را كانون اصلي براي خلق دنياي آينده معرفي كرده است.
در ادامه اين پيام آمده است: در اين ميان خدمتگزاران مردم در آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد با ابتناء بر اسناد فرا دستي و برنامه‌هاي تقديمي به مجلس شوراي اسلامي و سياست هاي اعلام شده، با پرهيز از هرگونه شتابزدگي با محور قراردادن تصميمات كارشناسي ، همزمان با تحقق برنامه ها و به بار نشستن طرح ها و اقدامات مختلف در سطوح ملي ، استاني و منطقه اي توجه ويژه اي به اجرايي شدن «سند تحول بنيادين آموزش و پرورش» داشته و با تدوين نقشه راه و زير نظام هاي لازم، اين سند مهم را در فرايند اجرا قرار داده است
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: به يقين معلمان به عنوان ركن ركين هرگونه تحول و نوآوري ، با درك صحيح از جايگاه و نقش الگويي خود ، صيقل بخشي به روح و جان دانش آموزان و ارايه آموزشهاي هنرمندانه و ماندگار را به منظور مراقبت از امانت هاي گرانقدر مردم و گل هاي باغ زندگي آنان مد نظر قرارمي دهند.
زنگ بازگشايي مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس و زنگ آغاز سرشماري نفوس و مسكن با حضور مشاور وزير و مديركل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان، معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان و مديران آموزش و پرورش اين استان روز شنبه سوم مهرماه به صورت نمادين در هنرستان دخترانه شهيد چمران آموزش و پرورش ناحيه 2 همدان نواخته شد.
بيش از 12هزار كلاس درس در 2هزار و 576 مدرسه براي استقبال از بيش از 261 هزار دانش‌آموز در واحدهاي آموزشي استان همدان در سال تحصيلي جديد آماده است.
از اين تعداد بيش از 153هزار نفر در مقطع‌ ابتدايي، 64هزار و 200 نفر در مقطع متوسطه‌ اول و حدود 44 هزار نفر در مقطع متوسطه دوم تحصيل مي كنند.
همچنين 22 هزار و 500 نفر فرهنگي در استان همدان شامل 11هزار و 400 معلم خانم و 11هزار و 100 نفر معلم آقا مسئوليت آموزش به دانش آموزان را بر عهده دارند.
1181 /6993
خبرنگار: الهام تدين * انتشار دهنده: بهاروند