اروميه - ايرنا - معاون امور حقوقي و پارلماني وزير آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته اعتبار اين وزارتخانه با 121 درصد افزايش از 140 هزار ميليارد ريال به 310 هزار ميليارد ريال رسيده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام مصطفي ناصري روز شنبه در آيين بازگشايي مدارس آذربايجان غربي در اروميه افزود: حقوق فرهنگيان در سه سال گذشته با اجراي طرح هاي مختلف از جمله طرح رتبه بندي معلمان 85 درصد افزايش يافته ولي مشكل معيشت همكاران همچنان باقي است.
وي بيان كرد: در ابتداي آغاز به كار دولت، وزارت آموزش و پرورش 60 هزار ميليارد ريال بدهي داشت كه با تلاش هاي انجام شده امروز در وضع مطلوبي قرار گرفته است.
وي اظهار كرد: ارتباط و تعامل مطلوبي بين نمايندگان آذربايجان غربي در مجلس شوراي اسلامي و آموزش و پرورش در دوره نهم و دهم بوده و اين وحدت و تعامل و انسجام تداوم دارد.
حجت الاسلام ناصري افزود: نمايندگان اين استان در مجلس همواره دغدغه مسايل تعليم و تربيت و آموزش و پرورش را دارند.
وي اظهار كرد: هر اقدامي هرچند كوچك در مسير تعليم و تربيت اهميت داشته و نبايد هيچ كاري را در امر تعليم و تربيت ناچيز شمرد.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه همه بايد كمك كنند تا امر تعليم تربيت به خوبي پيش رود، بيان كرد: در اين راستا انتقاد سازنده خوب است ولي نبايد تخريب كننده باشد.
وي اضافه كرد: در تلاش هستيم تا بهترين امكانات آموزشي را براي دانش آموزان فراهم كنيم اما امكانات مالي و اعتباري محدود است.
امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي نيز در اين آيين گفت: ارزش معلم و متعلم در دين اسلام بسيار بالا است و هيچ آييني به اندازه اسلام براي علم آموزي اهميت قائل نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي اظهار كرد: دانشمند واقعي كسي است كه همراه علم، تفكر و انديشه صحيح هم داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در استان با تاكيد بر لزوم پرهيز از علم بي فايده گفت: بايد بررسي متون درسي و انتقال علم نافع به دانش آموزان در دستور كار آموزش و پرورش قرار گيرد.
فريدون سيد مصطفوي مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در آيين بازگشايي مدارس در مدرسه شهيدان آهندوست در اروميه گفت: اساس كار مجموعه آموزش و پرورش امسال كيفيت بخشي آموزشي و آزمون هاي مختلف و پيگيري جدي نماز و بررسي آسيب هاي اجتماعي است.
وي اظهار كرد: پروژه مهر از پروژه هاي عظيمي است كه در طول سال اجرا مي شود كه در نهايت باعث بازگشايي باشكوه مدارس در روز سوم مهر شد.
سيد مصطفوي بيان كرد: ٥٤٤ هزار و ٦٢٦ نفر دانش آموز تا يك مهر در سامانه سناد استان آذربايجان غربي ثبت نام كرده اند.
وي با اشاره به تعداد كلاس اولي ها گفت: امسال ٥٩ هزار و ٣٢٠ نفر رهسپار كلاس اول شدند.
در اين مراسم زنگ بازگشايي مدارس استان توسط نماينده ولي فقيه و استاندار آذربايجان غربي در مدرسه شهيدان آهندوست اروميه نواخته شد.
تنديس شهيد عسگري نيز از شهداي دوران دفاع مقدس اروميه در اين مراسم رونمايي شد.
به گزارش ايرنا افزون بر 540 هزار دانش آموز امروز رهسپار مدارس شدند.
امسال 5500 مدرسه استان در قالب افزون بر 23 هزار كلاس درس پذيراي دانش آموزان هستند.
7125/2093**خبرنگار: طاهره نويد آرين**منتشر كننده: صابر چهرقاني