دزفول - ايرنا - به مناسبت هفته دفاع مقدس يادواره شهداي مدافع حرم و 700 شهيد دانش آموز شهرستان دزفول روز شنبه برگزار شد.

به گزارش ايرنا فرمانده ناحيه مقاومت بسيج دزفول روز شنبه در اين آيين كه در دبيرستان دخترانه فرزانگان دزفول برگزار شد با تاكيد بر ادامه دشمني آمريكا با ملت ايران گفت:
نقشه دشمن براي ضربه زدن به ايران اسلامي ايجاد غفلت از دشمني آمريكا در جوانان است.
سرهنگ عبدالامير محتشمي راد افزود: دشمني آمريكا با ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي نسبت به گذشته تغييري نكرده و آمريكا از هر اقدامي براي ضربه زدن به ايران استفاده مي كند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج دزفول دفاع مقدس را يادآور رشادتها و دلاوري هاي مردان و زنان ايران اسلامي دانست و ادامه داد: ايران با خون جوانان و شهداي خود و با اتكا به باورها و اعتقادات ديني در هشت سال جنگ تحميلي تا ابد در برابر گزند دشمنان بيمه شد .
وي ادامه داد: اعتقاد و باور ديني مردم ايران اسلامي موجب پيروزي در هشت سال دفاع مقدس شد و شرط ادامه اين پيروزي ها و صيانت كشور از تهاجم استكبار جهاني استمرار پايبندي به اين باورها و ارزش هاست.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج دزفول با يادآوري دشمني آمريكا با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: آمريكا ار روزي كه در كشور انقلاب شده به دشمن ملت ايران تبديل شده و اين دشمني تا زماني كه بر سر آرمانهاي شهدا و امام(ره) هستيم ادامه دارد.
وي كودتاي نظامي، ترور، ايجاد آشوب و ناآرامي، ايجاد و حمايت از گروه هاي جدايي طلب، حمايت همه جانبه از صدام براي آغاز جنگ با ايران، اعطاي تسليحات نظامي و اطلاعاتي پيشرفته به عراق را از جمله اقدامات آمريكا براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي پس از پيروزي انقلاب برشمرد.
سرهنگ محتشمي با اشاره به حمايت سياسي آمريكا از صدام در دوران هشت سال جنگ تحميلي گفت: رژيم بعث عراق برخلاف معاهدات بين المللي چهار هزار و 769 بار شهرهاي ايران را مورد حملات موشكي و هوايي قرار داد ولي با فشارها و حمايت هاي سياسي آمريكا از عراق سازمان ملل حتي يك بيانيه هم عليه عراق در طي هشت سال جنگ تحميلي صادر نكرد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش دزفول نيز در اين يادواره با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد و گراميداشت ياد شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم گفت: شهدا با نثار خون و جان خود آرامش و امنيت را براي ما به ارمغان آوردند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان كشور ميراث داران خوبي براي شهدا باشند.
وي گسترش استفاده از فضاي مجازي را مورد اشاره قرارداد و گفت: دشمن با نااميد شدن از جنگ سخت براي ضربه زدن به كشور تهاجم فرهنگي همه جانبه اي را عليه باورها و اعتقادات ديني و فرهنگ جوانان كشور آغاز كرده و يكي از بسترهاي تهاجم فرهنگي فضاي مجازي است.
جرجاني افزود: رعايت حجاب توصيه شهداست چرا كه حفظ حجاب سدمحكمي در برابر تهاجم فرهنگي است.
پخش نماهنگ با موضوع دفاع مقدس، شعرخواني و قرائت دلنوشته اي با شهيد مدافع حرم شيهد سيد مجتبي ابوالقاسمي از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.
به مناسبت آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس، زنگ مقاومت در دبيرستانه دخترانه ملك آسا و دبيرستان دخترانه فرزانگان دزفول با حضور مسئولان شهرستان به صدا درآمد.
از دو هزار و 600 شهيد شهرستان دزفول 700 شهيد دانش آموز مي باشند.
6068/7278
خبرنگار و انتشار دهنده: محمدعلي فريدپناه