تهران - ايرنا - معاون هماهنگ ‌كننده ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: صدام در حمله نظامي به جمهوري اسلامي ايران اشتباه بزرگي كرد و امروز بايد دشمنان ما از تجربه تلخ عبرت بگيرند و آن اشتباه را تكرار نكنند، چون امروز پاسخ به تجاوزگر كوبنده‌تر خواهد بود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار علي عبداللهي در آئين صبحگاه ستاد كل نيروهاي مسلح به آثاري كه دفاع مقدس براي ملت ايران به ارمغان آورد پرداخت و اظهار داشت: نخستين اثري كه دفاع مقدس داشت اين بود كه ثابت كرد يك ملت با اتكاء به توانمندي‌هاي خود با انگيزه و با داشته‌هاي خود و با داشتن يك رهبري آگاه و شجاع مي‌تواند روي پاي خود بايستد و در مقابل قدرت‌هاي جهاني ايستادگي كند.
وي ادامه داد: آثار دوم دفاع مقدس اين بود كه موجب تقويت خلاقيت در جنگ شد، جنگ ما يك جنگ نابرابر از نظر تجهيزات و امكانات بود و همگان مي‌دانند ولي با خلاقيتي كه در هشت سال دفاع مقدس در ابعاد مختلف تكنيكي و تاكتيكي و با استفاده از روش‌هاي نويني كه در هيچ كتاب نظامي وجود نداشت، اين ابتكارات در صحنه عمل پيروزي‌هاي زيادي را براي ما به ارمغان آورد و آن صبغه ابتكار رزمندگان و فرماندهان ما بود.
معاون هماهنگ ‌كننده ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص دستاورد ديگر دفاع مقدس، تصريح كرد: دفاع مقدس ثابت كرد يك نظام اسلامي با قوانين و مقررات اسلامي قادر است كه يك كشور بزرگي همانند جمهوري اسلامي ايران را در ميدان نبرد با همه دشمنان و با استكبار جهاني اداره كند و اين قابليت عظيم در نظام اسلامي وجود دارد كه در عين‌ حالي كه جنگ بزرگي را اداره كند در طول 1400 كيلومتر در مرزهاي خود بتواند امورات داخلي كشور را اداره كند و بتواند يك ملت عظيم را بسيج كند كه در ابعاد مختلف به دفاع مقدس كمك كنند و اين به جهانيان ثابت شد مخصوصاٌ به دشمنان ما كه مدعي بودند جمهوري اسلامي قادر به اداره كشور نيست و با قوانين اسلامي نمي‌شود كشور را اداره كرد، ديدند كه در بحراني‌ترين شرايط با رهبري حضرت امام خميني(ره) اين كشور اداره شد و در جنگ هم پيروزي نصيب‌مان شد، اين يك الگوي بزرگي در دنيا به‌ويژه براي كشورهاي اسلامي بود.
سردار عبداللهي به دستاوردهاي ديگر دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اعتماد به ‌نفس ملت و رزمندگان در اين جنگ به رخ جهانيان كشيده شد. نكته ديگر اينكه شهادت فرماندهان لشكرهاي ما مؤيد اين حقيقت است كه آنها در خط مقدم بودند و به بقيه مي‌گفتند بياييد در خط مقدم، نه مثل ارتش‌هاي تشريفاتي منطقه كه فرماندهان عقب مي‌ايستند و به بقيه مي‌گويند برويد جلو. وقتي فرمانده در خط مقدم باشد، طبيعي است كه رزمنده ما اعتمادبه‌نفس، شجاعت و شهامت آن‌چناني پيدا مي‌كند كه در نبرد پيروزي نصيب مي‌كند و اين موجب تقويت روحيه ملت‌هاي مظلوم جهان شد و جرأت و شجاعت پيدا كردند كه اقدامات استكبارستيزي خودشان را آغاز كنند كه آثارش را ما كاملاً مشاهده مي‌كنيم.
وي به آثار ديگر دفاع مقدس اشاره كرد و آن تربيت فرماندهان شجاع و دليري بود كه در صحنه‌هاي نبرد آب‌ديده شدند چه در طول هشت سال دفاع مقدس كه جنگ را اداره كردند و بعد از آن هم در بخش‌هاي مختلف كشور مديريت‌هاي موفقي داشتند و حلال مشكلات همه بحران‌ها در اين 28 سال بودند.
وي افزود: آثار ديگر دفاع مقدس اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت بود كه تا آن روز تقريباً وجود نداشت يا كم‌رنگ بود و امروز اساسي‌ترين قدرت بازدارندگي را همين روحيه شهادت‌طلبي است كه دشمن را عقب مي‌زند و اين است كه قدرت بازدارندگي ما را تشكيل مي‌دهد و اين فرهنگ را دفاع مقدس توسعه داده است.
عبداللهي در پايان به نقش اساسي بسيج و ارتش بيست ميليوني در دفاع مقدس پرداخت و هشدار داد: جنگ ما مردمي بود هر كس به سهم خودش و در حد توانش در اين جنگ شركت داشت، مخصوصاً جوانان بسيجي كه خط‌شكنان صحنه نبرد ما بودند اين آثار بسيار ارزشمندي براي ما داشت و قدرت بازدارندگي ما را در برابر دشمنان دوچندان كرد، بنابراين جنگ واقعاً يك دانشگاه بود و بركاتي داشت و يك نعمت بزرگي براي ما بود و صدام اشتباه بزرگي كرد و امروز دشمنان ما عبرت بگيرند و آن اشتباه را تكرار نكنند، چون امروز پاسخ به تجاوزگر كوبنده‌تر خواهد بود.
خبرنگار: فرهاد شرف پور - انتشاردهنده: علي حبيبي
اجتمام(1)**7029 **1569