آنكارا – ايرنا – جنگنده هاي نيروي هوايي تركيه روز دوشنبه مواضع پ.ك.ك در منطقه زاپ واقع در شمال عراق را بمباران كردند.

به گزارش ايرنا، ستاد فرماندهي ارتش تركيه در تارنماي رسمي خود اعلام كرد، مواضع تسليحاتي و پناهگاههاي گروه تروريستي و جدايي طلب، شناسايي و توسط جنگنده هاي نيروي هوايي اين كشور بمباران شد.
ارتش تركيه از ذكر نام پ.ك.ك خودداري كرده و به عنوان گروه تروريستي و جدايي طلب از آن ياد مي كند.
تركيه با عنوان كردن حضور عناصر پ.ك.ك در شمال عراق، به ويژه در دوره اخير كه بر شدت درگيري هاي بين نيروهاي دولتي و پ.ك.ك در مناطق شرق و جنوب شرق اين كشور افزوده شده، شمال عراق را بمباران مي كند.
اين اقدام تركيه با واكنش بغداد روبرو شده و آنكارا به احترام به حق حاكميت عراق دعوت مي شود.
بنابر اطلاعيه ارتش، در ادامه عمليات گسترده نيروي زميني و هوايي اين كشور در منطقه حكاري نيز 12 تروريست كشته شدند.
ارتش تركيه از مرداد ماه گذشته عمليات گسترده اي را در منطقه مثلث مرزهاي اين كشور با عراق و ايران، به ويژه در منطقه چكورجا در نزديكي مرز عراق و منطقه يوكسك اوا در نزديكي مرز ايران دنبال مي كند.
بنابه اطلاعيه ارتش تركيه تاكنون بيش از 315 تن از عناصر پ.ك.ك در اين عمليات كشته شده اند.
گفته مي شود ارتش تركيه براي جلوگيري از نفوذ عناصر پ.ك.ك از مرز عراق به چكورجا كه در نقطه استراتژيك ارتباطي مرز تركيه با عراق قرار دارد، اين عمليات را شروع كرده است.
دولت آنكارا اعلام كرده است كه ديگر موضوع حل سياسي مطرح نيست و عمليات تا پاكسازي تروريست ها ادامه خواهد يافت.
دوران سه ساله بدون درگيري در مناطق كردنشين تركيه در جولاي سال گذشته به دنبال عمليات انتحاري داعش در سوروچ – شهر مرزي تركيه با سوريه عليه كردهايي كه براي كمك رساني به مردم كوباني سوريه جمع شده بودند و متعاقب آن سربريده شدن دو مامور پليس در اين منطقه، خاتمه يافت و در يك سال اخير، تركيه شاهد شديدترين حملات تروريستي و جنگ شهري بي سابقه در مناطق كردنشين بين پ.ك.ك و نيروهاي امنيتي و نظامي اين كشور بوده است. بعداز عمليات پاكسازي ارتش و نيروهاي امنيتي در شهرها، درگيريها به مناطق كوهستاني كشيده شده است.
خاورم/2011**2041**انتشار دهنده: سيد شاهپور حسيني