اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله سوار مغان گفت: تابستان امسال 68 هزار و 510 مورد بازدید از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و گردشگری این شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا ، آرام حلیم روز سه شنبه در دیدار با كاركنان میراث فرهنگی بیله سوار مغان افزود: جذابیت اكوتوریسم و بوم گردی شهرستان بیله سوار جلوه زیبایی را در این منطقه به نمایش می گذارد.
وی با بیان اینكه ورزش های بومی و محلی در جذب گردشگر سهم دارد راهكار توسعه گردشگری بیله سوار را بومی گردی از طریق ایجاد خانه های مسافر و اجرای اكوكمپ عشایری در مناطق روستایی ذكر كرد.
فرماندار شهرستان بیله سوار برپایی بازارچه محلی صنایع دستی را یك ضرورت برای شهر بیله سوار دانست و افزود: با ایجاد این محل ، شاهد رونق كسب و كار در حوزه صنایع دستی خواهیم بود و توانمندی های فرهنگی و هنری عشایر به بیرون از مرزهای كشور انتقال خواهد یافت.
او افزود: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بخش مهمی از اقتصاد شهرستان را شامل می شود كه اگر خدمات متنوعی به گردشگران ارائه شود شاهد شكوفایی اقتصاد منطقه ای در این بخش خواهیم بود.
حلیم برگزاری جشنواره كوچ عشایر را یكی از كارهای موفق در حوزه گردشگری و معرفی و شناسایی فرهنگ ها و توانمندی ها و صنایع دستی عشایر دانست و گفت: برنامه ریزی هایی انجام خواهد شد تا جشنواره كوچ عشایر در سال های بعد در قالب ملی برگزار شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6016