راضیه تجار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شهركرد افزود: انتظار می رود كارگردانان سینما از كتاب های داستانی بیشتر بهره بگیرند و ادبیات داستانی بیش از گذشته در سینمای ایران بروز و ظهور پیدا كند.
وی گفت: در سال های اخیر هنرپیشه های ایران به سمت كتاب و بهره گیری از ادبیات اقتباسی حركت كرده اند و در این شرایط كارگردانان به عنوان افرادی فرهیخته از ادبیات داستانی به عنوان یك گنجینیه مهم استفاده كرده اند.
نویسنده كتاب «بانوی آبی ها» درباره روند ادبیات داستانی ایران گفت: ادبیات داستانی پس از انقلاب رشد موفقی داشته است و حتی از نظر كمی نیز تعداد نویسندگان افزایش چشمگیری دارد ولی طبیعی است كه در این فضا تعدادی از نویسندگان آثار ماندگاری را تولید می كنند و بقیه آثار توفیق چندانی در بین مخاطبان بدست نمی آورد.
به گفته وی باید بیشتر به افق دور دست ادبیات داستانی ایران نگاه كرد و هرچه نویسندگان بیشتری در این فضا حضور داشته باشند به نفع جریان ادبی است.
وی تاكید كرد: در كنار این فرصت حضور فراوان نویسندگان، آسیب هایی وجود دارد كه باید این آسیب ها برطرف شود.
نویسنده كتاب سنگ صبور در خصوص رعایت «قانون كپی رایت» در مساله داستان نویسی ایران نیز گفت: این قانون متاسفانه در حوزه ادبیات داستانی رعایت نشده است و برخی از داستان ها بدون اجازه مولف در مجله ها و نشریات منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، این نویسنده با سابقه كشور به عنوان داور نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج به شهركرد سفر كرد.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار دهنده: جهانبخش صفری دهكردی
2097/6021
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
شهركرد - ایرنا - نویسنده كتاب كوچه اقاقیا گفت: رابطه سینما و كتاب در ایران كمرنگ است و انتظار می رود این رابطه مستحكم شود.