اهواز - ايرنا - ايجاد انجمن خرماي خوزستان در نشست انجمن خرماي ايران با حضور مسئولان انجمن خرماي كشور و استان هاي خرماخيز تصويب شد.

به گزارش ايرنا محسن رشيد فرخي، رئيس انجمن خرماي ايران، چهارشنبه در نشست انجمن خرماي ايران در سرسراي جلسات گيت بوستان اهواز، ٢٤ آبان را زمان برگزاري انتخابات براي تشكيل انجمن خرماي خوزستان تعيين كرد.
وي افزود: در انجمن خرماي خوزستان كه در سه شعبه اهواز، خرمشهر و آبادان تشكيل مي شود، تمام شرايط انجمن بر اساس اساسنامه انجمن خرماي ايران اجرا خواهد شد و سه نماينده به انجمن خرماي ايران معرفي مي شوند.
همچنين در اين نشست رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز اظهار كرد: پيشنهاد تشكيل انجمن خرماي خوزستان از سال گذشته ارائه شد اما متاسفانه با مخالفت برخي افراد مواجه شد.
شهلا عموري با بيان اينكه ايجاد، حفظ و حمايت از تشكل ها از وظايف اتاق بازرگاني است، افزود: هر موضوع و بحثي بايد به صورت تخصصي بررسي شود و به دست متخصصان آن امر سپرده شود.
عموري ادامه داد: بزرگترين اشتباه ما در بحث توليد و صادرات اين است كه توليد كنندگان و صادركنندگان در مقابل هم قرار مي گيرند در حالي كه اگر در كنار يكديگر باشند مي توانند مطالبه گر شوند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز با ابزار تاسف از اينكه در بحث خرما از ساير استان هاي كشور عقب هستيم، بيان كرد: بايد از الگوي ساير استان ها استفاده كنيم و صادرات خرماي خوزستان را رونق دهيم.
عموري ادامه داد: در اين مسير بايد تعصب را كنار بگذاريم و با تشكيل انجمن بتوانيم يكصدا نيازهاي اين بخش را مطالبه كنيم.
در اين نشست روساي انجمن خرماي استان هاي كرمان، بوشهر، بندرعباس، شيراز و سيستان و بلوچستان براي تشكيل انجمن خرماي خوزستان راهكار و پيشنهادهاي خود را ارائه دادند.
7148/6064
خبرنگار: هنا نيسي- انتشار دهنده : محسن بهاروند