رشت - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي صومعه سرا گفت: در هفته ناجا امسال، 110 عنوان برنامه در اين شهرستان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فرمانده نيروي انتظامي صومعه سرا روز پنجشنبه در نشست خبري با خبرنگاران گفت: بيش از 110 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا با شعار همه باهم براي امنيت و آرامش دراين شهرستان اجرامي شود.
وي افزود : توجه به برنامه هاي آموزشي و فرهنگي براي پيشگيري از وقوع جرم افزايش يافته است.
سرهنگ اردشيرآقاجاني ازكاهش 10 درصد ي سرقت درشش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و اظهار داشت: در زمينه سرقت خودرو، موتورسيكلت و منزل به ترتيت كاهش 38،65،31درصدي راشاهدهستيم.
وي افزود : با دستگيري 62 درصدي معتادان متجاهر در دوماه نخست حوزه شهرستان براي سارقان ناامن شده است .
وي از دستگيري پنج باندسرقت احشام دراين شهرستان خبرداد و افزود :‌در راستاي دستگيري سارقان نيروي انتظامي شهرستان صومعه سرا توانسته دوباندسرقت ازكارخانه شاليكوبي را نيز دستگير كند.
آقاجاني افزود : در شش ماه نخست امسال 65 تن چوب قاچاق كشف و ضبط شده است.
فرمانده نيروي انتظامي اظهارداشت : ارتباط مردم با نيروي انتظامي افزايش داشته است و درنيمه نخست سال جاري شش هزارو 246 موردتماس با 110 ثبت شده وحضورعملياتي 110 در اين مدت 33 درصد رشد داشته است .
وي افزود: در مدت ياد شده رسيدگي به جرايم صنفي 6 درصد افزايش داشته و 90 واحدصنفي متخلف پلمپ شده اند.
وي از كشف 30 كيلوانواع مواد مخدر درشش ماه اول امسال دراين شهرستان خبرداد وگفت: ماموران ماتوانستند سارقان شلتوك برنج در دوشهرستان ماسال و فومن را شناسايي و دستگير كنند.
وي افزود : از اين افراد كه خود را به شكل ماموران مبارزه به مواد مخدر در مي آوردند مقدار چهار تن شلتوك و يك نيسان سرقت شده از تهران كشف شده است .
وي به تشريح اين ماجراپرداخت و گفت :سارقان به بهانه بازرسي مواد خودرو ها را نگه داشته و سپس سرقت مي كردند و رانندگان را در منطقه اي دور رها مي كردند.
شهرستان صومعه سرا در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور**انتشار دهنده : نصراله ابراهيمي
7292//6070