«مجيد قدمي» پنجشنبه شب در آئين كلنگ زني احداث يك مدرسه براي دانش آموزان استثنايي شهرستان بابل افزود: 72 هزار تن از اين دانش آموزان در مدارس خاص تحصيل مي كنند و بقيه هم كه شامل دانش آموزان نابينا و ناشنواست به مدارس تلفيقي مي روند.
وي اظهار داشت: 22 هزار نيروي انساني نيز وظيفه آموزش و تربيت اين دانش آموزان را در مدارس استثنايي بر عهده دارند.
قدمي گفت: در تمام كشورهاي دنيا حتي اگر شرايط مطلوب بهداشتي نيز رعايت شود 10 درصد از افراد جامعه با ديگران متفاوت هستند كه از اين تعداد چهار درصد بايد به طور ويژه مورد توجه قرار گيرند.
وي افزود: ايجاد مدارس براي دانش آموزان استثنايي هزينه بالايي دارد و نياز است كه خيرين در اين بخش وارد شوند.
او ادامه داد: علاوه براحداث مدارس، هزينه نگهداري دانش آموزان اين گونه مدارس چهار برابر افراد سالم است و سالانه براي هر دانش آموز استثنايي بين 80 الي يكصد ميليون ريال هزينه مي شود.
معاون وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس قانون اساسي اين دانش آموزان حق زندگي و تحصيل دارند و ما به هيچ عنوان نبايد از اين دانش آموزان غافل شويم.
وي افزود: متاسفانه برخي از خانواده ها فرزندان معلول خود را در منازل نگهداري مي كنند و آنان را از ديد افراد جامعه دور نگه مي دارند كه ما مسئولان آموزش و پرورش بايد تلاش كنيم تا در اين مدارس جاذبه هايي ايجاد كنيم و درمان، توانبخشي و سرويس رايگان براي اين دانش آموزان در نظر بگيريم تا خانواده ها تشويق شوند بچه هايشان را به مدرسه بفرستند.
خبرنگار: زينب حبيب پور ** انتشار دهنده: عبدالله غفاري
28/1654**شبس*1613
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
ساري - ايرنا - رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت كه 122 هزار دانش آموز استثنايي در سال تحصيلي جديد در يك هزار و 600 مدرسه كشور تحصيل مي كنند.