مسكو - ایرنا - روسیه اعلام كرد: واشنگتن با برنامه قطع همكاری های خود با مسكو در باره سوریه به تروریست های داعش و جبهه النصره هدیه می دهد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یك یادداشت فیس بوكی با اشاره به تهدیدهای آمریكا برای قطع همكاری در زمینه حل سیاسی بحران سوریه و همچنین خودداری از اجرای تعهدهای واشنگتن در چارچوب توافق ژنو، نوشت: اكنون آمریكا با رویكرد خود در قطع همكاری ها، بهترین هدیه را به تروریست های ضد سوری می دهد.
وی در این یادداشت كه امروز (جمعه) انتشار یافت، افزوده است كه آمریكا به ارائه كمك های تسلیحاتی به جبهه النصره و گروههای موسوم به معارض میانه رو پیوسته به تروریست ها ادامه می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: بی گمان قطع همكاری آمریكا با روسیه در سوریه جشن بزرگی برای تروریست ها خواهد بود.
زاخارووا این سخنان را در پاسخ به اظهارات اخیر سامانتا پاور نماینده آمریكا در سازمان ملل اعلام كرده كه گفته بود اقدام های روسیه و سوریه در حلب موجب تشدید افراط گرایی و افزایش شمار آوارگان می شود.
مقام روسی نوشته است: آمریكایی ها مدت های طولانی وجود هر گونه تروریست را در سوریه نفی و تاكید می كردند كه فقط معارضان میانه رو در حال فعالیت هستند، ولی پس از انتشار واقعیت ها از سوی مقام های روسی، مجبور به پذیرش واقعیت ها شدند.
روسیه در ماههای اخیر بارها از آمریكا برای تعلل و خودداری از جدا كردن گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو از گروههای تروریستی ضدسوری انتقاد كرده است.
آمریكا از اسفند ماه سال گذشته به ویژه در چارچوب توافق 19 شهریورماه با روسیه در ژنو متعهد به جدا كردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترك با گروههای تروریستی، همكاری در كمك رسانی به ساكنان حلب و تسهیل در روند مذاكرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاكنون اقدامی انجام نداده است.
رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود: آمریكا با مشكلاتی (در سوریه) برخورد كرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود كه نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهكار جدا كند.
لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان كری وزیر امور خارجه آمریكا از فهرست این كشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت كنترل واشنگتن انتقاد و اعلام كرد كه شماری از گروههای اعلام شده همكار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا