تهران- ایرنا- دولت كویت با استقبال مجدد از امضای توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای بزرگ جهان، توافق نامه وین را تاریخی دانست.

به گزارش ایرنا، صادق معرفی نماینده كویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی در نشست وین با اشاره به حق كشورها در استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای گفت: همكاریهای نزدیك و شفاف جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نوشته روزنامه 'الرای'، صادق معرفی با اشاره به اینكه عاری ساختن منطقه خاورمیانه از سلاحهای كشتار جمعی باید در رأس اهداف و اولویت ها قرار گیرد، افزود: زرادخانه هسته ای اسرائیل امروزه تهدیدی عملی برای امنیت منطقه و مانعی بزرگ در راه عاری ساختن منطقه از سلاح های كشتار جمعی است و متاسفانه عدم پایبندی تل آویو به قوانین بین المللی و نپیوستن به توافقنامه های جهانی، امری نگران كننده است.
وی افزود: فعالیتهای هسته ای اسرائیل در سطح جهانی نیز موجبات نگرانی را ایجاد كرده چرا كه این رژیم با آزانس بین المللی انرژی اتمی نیز هیچ نوع همكاری انجام نمی دهد.
این مسئول كویتی همچنین با اشاره به فعالیتهای تحقیقاتی پژوهشی هسته ای محرمانه ای كه از سوی رژیم اشغالگر قدس انجام می شود، عدم ارائه اطلاعاتی در این زمینه به آژانس را غیر قابل قبول دانست.
خاورم **320**1485
انتشار دهنده:فریبا مدنی