نیویورك-ایرنا- نظرسنجی تازه گالوپ نشان می دهد كه اشتیاق و باور مردم این كشور به ضرورت حضور یك حزب سوم در فعالیت های انتخاباتی نسبت به دو دوره قبلی افزایش محسوسی یافته و57 درصد از مردم آمریكا حضور یك حزب سوم عمده دراین انتخابات را ضروری می دانند.

موسسه پژوهشی گالوپ با انتشار نتایج یك نظرسنجی تازه نوشته است درحالی كه در دو دوره قبلی انتخابات آمریكا در صد آمریكایی هایی كه وجود یك حزب عمده سوم درجریان انتخابات كشورشان را ضروری می دانستند با مخالفان حضور چنین حزبی برابر بوده درحال حاضر درمقابل 37 درصد از كسانی كه با وجود چنین حزبی مخالفند 57 درصد فعالیت یك حزب عمده سوم را ضروری دانسته اند.
گالوپ این نكته را نیز یادآور شده است كه در این دوره ازانتخابات آمریكا علاوه براین كه اعتماد و اطمینان مردم این كشور نسبت به دوحزب كشورشان كاهش محسوسی پیدا كرده نامزدهای انتخاباتی این كشور هیچگاه تا این اندازه مورد بی اعتمادی آن ها نبوده اند.
براساس نظر سنجی های گذشته این موسسه دردو دوره انتخاباتی سال های 2008 و2012 فقط دو درصد از مردم آمریكا به نامزدهای یك حزب سوم رای داده بودند درحالی كه این رقم درانتخابات امسال به 10 درصدافزایش پیدا كرده است.
موسسه مذكور یاد آورشده است درصورتی كه این میزان حمایت از نامزد های حزب سوم تا روز رای گیری ادامه پیدا كند بالا ترین میزان محبوبیت حزب سوم درانتخابات این كشور ازسال 1992 تاكنون به حساب خواهد آمد.
گالوپ نوشته است كه دراین نظر سنجی 51 درصد از جمهوریخواهان ،43 درصد از دموكرات ها و 73 درصد از رای دهندگان فراجناحی حضور یك حزب سوم را ضروری دانسته اند و اشاره كرده است كه در صد فراجناحی های خواهان حضور یك حزب سوم از 75 درصد به 73 درصد كاهش پیدا كرده است.
شبك اروپام-4-541 / 1064 ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده