مسكو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه با محكوم كردن بمباران مواضع نیروهای دولتی در افغانستان از سوی هواپیماهای آمریكایی، گفت: اكنون باید از مقام های واشنگتن پرسید به نفع چه كسی مواضع نظامیان سوری و افغان را هدف حمله قرار می دهند.

به گزارش ایرنا، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با طرح این پرسش، كشتار غیرنظامیان در افغانستان بر اثر عملیات بمب افكن های آمریكایی را نگران كننده خواند.
وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان زاخارووا در جمع خبرنگاران نوشت: در تازه ترین حمله های آمریكا كه اعلام شده اشتباه انجام گرفته است، روز چهارشنبه 13 غیرنظامی در استان ننگرهار كشته شدند.
وی گفت: همچنین واقعه 19 سپتامبر ((17 شهریور) در اوروزگان قابل توجه بود كه بر اثر عملیات پهپادهای آمریكایی و بمباران مواضع نیروهای دولتی افغانستان هشت نفر كشته و 28 تن دیگر زخمی شدند و چندی پیش نیز هواپیماهای آمریكا پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور را هدف حمله قرار دادند كه تلفات زیادی برجای گذاشت. (80 كشته و بیش از 100 زخمی)
زاخارووا در پایان با محكوم كردن اقدام آمریكا در بمباران اوروزگان و ننگرهار در افغانستان، گفت: با توجه به اینكه هواپیماهای آمریكایی مواضع نیروهای دولتی و ماموران امنیتی را بمباران می كنند، اكنون پرسش مطرح این است كه برای نفع چه كسی این بمباران ها را انجام می دهند.
اروپام ** 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا