بوشهر- ایرنا- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در 6 ماه نخست سال جاری یك تن و 258 كیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان كشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار حیدر عباس زاده روز شنبه در آئین صبحگاه مشترك نیروهای مسلح استان بوشهر به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود:دراین ارتباط 80 باند تهیه و توزیع موادمخدر شناسایی و متلاشی یك هزار و 500 نفر خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری میزان كشفیات جرائم خشن در استان بوشهر 108 درصد گزارش شده كه 91 درصد آن در سال جاری و مابقی مربوط به سال های گذشته است.
عباس زاده ادامه داد: درچهار سال گذشته برخورد با جرائم خشن در استان بوشهر بصورت جدی صورت گرفته تا جایی كه بجز 2 مورد عوامل همه قتل های صورت گرفته شناسایی و دستگیر شدند.
وی یادآور شد: در 2.5 سال گذشته هیچ گونه آدم ربایی، گروگانگیری و سرقت مسلحانه بانكی در استان بوشهر اتفاق نیفتاده است.
عباس زاده بیان كرد: در سرقت مسلحانه نیز آنچه اتفاق افتاده كشف شده و میزان كشفیات سرقت به عنف و زورگیری در استان بوشهر نیز 98 درصد است.
وی با اشاره به كاهش تلفات جاده‌ای در استان بوشهر اظهار كرد: در نیمه نخست امسال تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد كاهش تجربه كرده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر در ارتباط با میزان كشفیات جرائم سایبری در استان بوشهر گفت: با تلاش پلیس فتا در نیمه نخست امسال 101 درصد از جرایم فضای مجازی و سایبری این استان كشف شده و بوشهر در این عرصه جزء استان های پیشتاز و برتر در كشور است.
وی افزود: در استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاكنون 154 مورد جرم سایبری رخ داده كه میزان افزایش وقوع آن 18 درصد گزارش شده است.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد