تهران - ایرنا - «اشتون كارتر» وزیر دفاع آمریكا اظهارات اخیر « رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین كه خود را با «آدولف هیتلر» مقایسه كرده است، «عمیقا نگران» كننده خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریكا این مطلب را روز گذشته (جمعه) در نشستی خبری، پس از دیدار با وزیران دفاع برخی كشورهای منطقه جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، در هاوایی بیان كرد.
وزیر دفاع آمریكا در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهوری فیلیپین گفت: «اگر شخصا بخواهم دراین مورد صحبت كنم، این اظهارات را نگران كننده می بینم.»
رئیس جمهوری فیلیپین پس از بازگشت از سفر كاری در ویتنام به خبرنگاران گفت كه خودش را همچون هیتلر تجسم كرده است.
وی با بیان اینكه هیتلر میلیون ها یهودی را به قتل رساند، گفت: سه میلیون معتاد در فیلیپین وجود دارند كه من از قتل آنها خوشحال می شوم.
وی افزود كه اگر آلمان هیتلر داشت، فیلیپین مرا دارد.
اشتون كارتر درحالی از اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین ابراز نگرانی كرد كه به گزارش خبرگزاری فرانسه در هشتم مهرماه، به رغم تاكید رئیس جمهوری فیلیپین مبنی بر پایان دادن به رزمایش های مشترك با واشنگتن، وزیر دفاع آمریكا، اتحاد با فیلیپین را محكم و آهنین دانست.
قرار است رزمایش مشترك آمریكا و فیلیپین (فیبلكس) كه ادامه رزمایش های مشترك سالانه «بالیكاتان» به شمار می رود، در روزهای چهارم تا 12 ماه اكتبر (13 تا 21 مهر) با حضور بیش از هشت هزار نیرو از هر دو طرف برگزار شود.
اروپام **1302** مترجم: بهروز وفاداری
انتشار دهنده: زهرا هژبری