كوالالامپور – ایرنا – وزیر دفاع سنگاپور كه در نشست وزرای دفاع كشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و آمریكا شركت كرده است، گفت كه این منطقه با تهدید رشد گروه های افراطی روبرو است.

به گزارش ایرنا، 'نگ انگ هن' وزیر دفاع سنگاپور روز جمعه رشد گروه های افراطی در منطقه جنوب شرق آسیا را تهدیدآمیز و سازمان یافته تر از گذشته اعلام كرد.
وی گفت كه تاكنون بیش از یكهزار تن از منطقه جنوب شرق آسیا به گروه های افراطی تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.
به نوشته روز شنبه تارنمای شبكه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، وی در گفت وگو با رسانه ها، تصریح كرد: هر روز شاهد رشد تروریسم و افراط گرایی در منطقه جنوب شرق آسیا هستیم. امروز گروه های افراطی نسبت به دو و حتی یك سال گذشته سازمان یافته تر و شبكه ای تر عمل می كند. آنها حتی روشن تر و واضح تر از گذشته در مورد اهداف خود سخن می گویند.
مقامات امنیتی گفته اند در ماه ژوئن (خردادماه) افراط گرایان جنوب شرق آسیا كه مدعی هستند برای گروه تروریستی داعش می جنگند به عنوان یكی ازچندین گروه تروریستی انتخاب شدند تا مردان بیشتری را برای ایجاد یك گروه منطقه ای در فیلیپین جذب كنند.
مقامات منطقه از ژانویه و زمان حمله گروه تروریستی داعش به یك منطقه در جاكارتا پایتخت اندونزی كه طی آن 8 نفر از جمله 4 مهاجم كشته شدند، در حالت آماده باش به سر می برند.
وزیر دفاع سنگاپور همچنین به كشف و خنثی شدن نقشه حمله تروریست ها به یك هتل در سنگاپور توسط مقامات اندونزی اشاره كرد و گفت: 'آنها از شبكه های اجتماعی فراتر رفته اند و به دنبال منابع مالی و اسلحه هستند. در واقع آنها هم اكنون در حال توطئه هستند.'
صدها تن از شهروندان كشورهای جنوب شرق آسیا كه پس از پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به كشورهای خود بازگردند باعث افزایش نگرانی هستند و ممكن است دست به حملات گسترده ای برای انجام عملیات تروریستی بزنند.
انگ هن اضافه كرد كه وزرای دفاع كشورهای جنوب شرق آسیا بر این باورند كه اگر داعش در پایگاه های كنونی خود در عراق و سوریه نابود شود، می تواند طی مدت كوتاهی از طریق كسانی كه هم اكنون به كشورهای خود بازگشته اند دوباره ظهور كند.
وی گفت: 'آنها تصمیم می گیرند كه بازگردند، برخی از آنها آموزش دیده اند، برخی از آنها دوباره قدرت می گیرند و فضای مجازی هم هنوز در اختیار آنها است.'
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی