فاروج- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندارخراسان شمالی گفت: دو انتخابات مهم پیش رو است اما تبلیغات پیش از موعد خلاف قانون است و معتقدیم بهترین و قانونی ترین تبلیغات برای هر دولتی خدمت صادقانه است.

به گزارش ایرنا دكترمحمد تقی ایرانی روز شنبه در آئین تكریم و تودیع فرماندار فاروج اظهار داشت: در سال پیش رو دو انتخابات مهم انجام می شود كه باید براساس آنچه رهبر انقلاب ترسیم كرده حركت كنیم.
وی با تاكید بر پرهیز از دو قطبی شدن جامعه براساس فرمایشات رهبری تصریح كرد: اعضای شوراها و دولتمردان باید تا آخرین لحظه فرصت فعالیتشان در خدمت مردم باشد و بهترین تبلیغ خدمت است.
وی افزود: سیاست دولت تدبیر وامید امانتداری رای مردم است تا بازهم شكوه حضور را در عرصه انتخابات داشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط استان در سطح كشور در شاخص های مختلف گفت: شناسایی ظرفیت های مغفول واقع شده درخراسان شمالی در حوزه های (كشاورزی، صنعتی وبویژه گردشگری ) باید محور فعالیت ها در سطح استان و به تبع آن در شهرستان ها قرار گیرد.
وی بر توجه به سرمایه گذاران داخلی تاكید كرد وگفت: امروز شرایط استان با گذشته بسیار متفاوت شده و برنامه های موثر در توسعه استان انجام شده اما هنوز جای كار بسیاری دارد.
وی افزود: همه باید تلاش وكوششمان را برای استفاد ه از ظرفیت های شهرستان های استان به كار گیریم.
ایرانی، نقش فرمانداران را در استفاده از ظرفیت های انسانی واجتماعی مهم برشمرد وگفت: هرجا مردم حضور یایند پیروزی هم همراه می شود وسمن ها بهترین فضا برای كارهای اثرگذار در سطح استان وشهرستان است.
وی بر اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح استان و شهرستان ها هم تاكید كرد وگفت: اساس تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه متوازن با اتكا به امكانات داخلی است وهمه باید به دولت برای تحقق آن كمك كنیم .
ایرانی شهرستان فاروج را هم دارای ظرفیت های مختلفی بویژه در عرصه تولید برشمرد وگفت: شناسایی واستفاده از این ظرفیت ها اولویت كار فرماندار فاروج باید باشد.
وی با اشاره به بالا بودن شمار طرح های ناتمام در سطح استان وشهرستان فاروج خاطرنشان كرد: طرح های ناتمام كلنگ زنی شده در دولت سابق ، باری بر دوش دولت شده است وبرای ساماندهی آن، واگذاری به بخش خصوصی وتكمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیكی بیشتر پیش بینی شده است.
امام جمعه فاروج هم گفت: توفیق خدمت به مردم، به بركت خون شهدا ودر سایه هدایت های حكیمانه امام و رهبر حاصل شده است.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: تبدیل دوره خدمت به پلی برای رسیدن به خواسته های مادی، فرصتی بی نظیر است.
وی بر حضور چهره به چهره مدیران در بین مردم تاكید كرد وگفت: با نشستن پشت میز نمی توان از همه مشكلات مردم مطلع بود و ده گردشی ها ضروری است.
امام جمعه فاروج افزود: علاوه بر اینكه در مدت باقی مانده تا انتخابات باید بسترهای لازم مشاركت را فراهم كرد اما این امر نباید مانع از فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و.. شود.
وی تاكید كرد: اگر مردم، همت واراده شان را در كنار خودمان داشته باشیم خیلی از كارها بدون نیاز به بودجه های دولتی انجام می شود.
امام جمعه فاروج بر مساعدت استانداری برای تكمیل طرح های ناتمام شهرستان تاكید كرد.
فرماندار سابق فاروج هم با اشاره به عملكرد سه ساله دولت در شهرستان گفت: در مدت 34 ماه حضور، 167 میلیاردو 795 میلیون تومان از منابع مختلف اعتباری برای پروژه های عمرانی شهرستان هزینه شده است.
امان الله خدمتگزار اظهار داشت: 62میلیاردو 187 میلیون تومان نیز از محل منابع اعتباری سفر رهبری به شهرستان اختصاص یافت وهزینه شده است.
وی اظهار امیدواری كرد: همانطور كه در مدت 3 سال فعالیت دولت خدمات خوبی ارائه شده است، با كار خوب ومفید در یك سال باقی مانده زمینه برای فعالیت دولت در 4 سال آینده فراهم شود.
فرماندار جدید فاروج هم بااشاره به برنامه هایش برای شهرستان گفت: پیاده سازی ارزش ها و آرمان های جمهوری اسلامی با بومی سازی وتقویت آن در شهرستان اولویت نخست فعالیت ها است.
هادی رجائی نیا اظهار داشت: پیگیری دغدغه های رهبری را باید در شهرستان نهادینه كنیم و اجرای قانون اساسی با بهره گیری ازسندهای فرادستی ضرورت های قابل پیگیری دیگری در شهرستان است.
به گفته وی، اجرا وپیاده سازی سیاست های دولت تدبیر وامید در همه عرصه ها، برنامه محوربودن تمام اقدامات اجرایی بصورت كاركارشناسی شده، ارتقا شاخص های شهرستان، استفاده از حداكثر امتیازات مدیریتی همه مدیران، تعامل موثر برای بهره برداری از توان دستگاه ها، بهره گیری از افراد بومی توانمند كه حوزه فعالیتی استانی وحتی ملی دارند باید در دستور كار قرار دارد.
وی سرمایه انسانی واجتماعی شهرستان را از ظرفیت های مهم برشمرد وگفت: استفاده از این ظرفیت ها از مهمترین رویكردهای فعالیتی است.
در این آئین ضمن قدردانی از تلاش های 34 ماهه امان الله خدمتگزار، هادی رجائی نیا به عنوان فرماندار فاروج معرفی شد.
مهدی عابدی، محمد محمدزاده، باقرزاده فلاح، عبدالله ارجائی،مصیب عنابستانی، منصور درتومی فرمانداران پیشین شهرستان فاروج پس از تشكیل استان خراسان شمالی در طی 12 سال گذشته بوده اند.
خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
7187/1744/