سنندج- ايرنا- فرماندار سروآباد بر لزوم تكريم بيشتر ارباب رجوع در سطح ادارات شهرستان تاكيد كرد و افزود: تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي با رفتار و اخلاق نيك وظيفه اصلي مديران و كاركنان ادارات است.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي مفاخري روز شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان سروآباد، خطاب به مديران و مسوولان ادارات گفت: كاركناني كه در راستاي تكريم ارباب رجوع و انجام وظايف سازماني تلاش مي كنند، مورد تقدير قرار گرفته و كاركناني كه در اين زمينه كوتاهي و سهل انگاري كنند، در مرحله اول به آنها تذكر لساني داده شده و در مرحله بعدي برابر ضوابط و مقررات با آنها برخورد شود.
وي با تبريك فرا رسيدن هفته امر به معروف و نهي از منكر گفت: 12 تا 19 مهر به عنوان هفته امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده است و در اين هفته برنامه هاي متعددي در راستاي نهادينه شدن اين فريضه مهم الهي اجرا مي شود.
فرماندار سروآباد با بيان اينكه بيش از 20 برنامه مختلف در سطح شهرستان سروآباد در هفته امر به معروف و نهي از منكر اجرا مي شود، افزود: ديدار معاونين و مديران ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان با نماينده ولي فقيه در استان كردستان، به صدا درآمدن زنگ امر به معروف ونهي از منكر در سطح مدارس شهرستان، برگزاري همايش هاي مختلف، برگزاري مسابقات ورزشي و همايش پياده روي، ديدار با امامان جمعه و روحانيون، اجراي مانور تذكر لساني و غبار رويي و عطر افشاني مزار شهدا از مهمترين برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منكر است.
وي تصريح كرد: فريضه امر به معروف و نهي از منكر از ستون هاي اصلي دين اسلام و از ضروريات جامعه اسلامي است كه بايد به درستي اجرا شود.
او با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه اي همگاني است، ادامه داد: انجام اين فريضه الهي تنها مربوط به قشر خاصي در جامعه نيست، بلكه همه اقشار جامعه در اجراي اين فريضه الهي مسئول هستند.
مفاخري به قيام عاشورا اشاره كرد و افزود: قيام تاريخي عاشورا توسط امام حسين (ع) كه باعث زنده ماندن اسلام شد، به منظور اقامه فريضه امر به معروف و نهي از منكر انجام شد.
وي اضافه كرد: چنانچه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه نهادينه شود، ريشه بسياري از معضلات جامعه از قبيل دزدي، جنايت، فحشا و منكرات كاهش خواهد يافت.
فرماندار سروآباد در پايان با اشاره به آغاز سرشماري نفوس و مسكن در سطح شهرستان همزمان با سراسر كشور افزود: مديران و مسوولان ادارات شركت در سرشماري نفوس و مسكن را به عنوان يك معروف تبيين كنند.
** امام جمعه سروآباد نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گفت: همه پيامبران الهي به منظور اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جوامع اسلامي از سوي خدا مبعوث شده اند.
ماموستا سيد احمدي سجادي ادامه داد: امام حسين (ع) به منظور عمل به اين فريضه مهم الهي جان خود و 72 از يارانش را تقديم زنده ماندن اسلام كرد.
وي افزود: اساس دين اسلام و پايه همه معروفات ديني فريضه امر به معروف ونهي از منكر است و با نهادينه شدن آن در جامعه اسلامي پيشرفت و شكوفايي را در به دنبال خواهد داشت.
شهرستان سروآباد در 90 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار : فرزاد آداك
**انتشار دهنده: مسعود احمدي