تهران- ايرنا- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه سهم سرقت قطعات خودرو و لوازم داخل خودرو در گذشته 50 درصد بود گفت: پس از آغاز همكاري با صنف اوراقچيان لوازم خودرو اين عدد تا حد زيادي كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار عباسعلي محمديان روز شنبه در آيين تحويل نمادين 50 كليد از واحدهاي ثامن الحجج به اوراقچيان ميدان شوش با اشاره به اينكه همكاري با صنف اوراقچيان از پنج سال گذشته آغاز شده است افزود: تعداد كساني كه در قالب اين صنف مرتكب تخلف مي شدند به تعداد انگشتان دست نمي رسيد اما موجب بدنامي اين صنف شده بود.
وي با بيان اينكه خواسته تمامي اهالي صنف اوراقچيان تغيير كاربري و شغل بود و تقريبا همه اعضا از اينكه واحدهاي ميدان شوش به فضاي سبز تبديل شود واهمه داشتند تصريح كرد: در همين زمينه توافق نامه اي با شهرداري تهران در راستاي تغيير كاربري واحدهاي ميدان شوش امضا شده است.
سردار محمديان با ابراز اميدواري از اينكه طي يكسال آينده اين واحدها به مجتمع هاي تجاري تبديل شوند اظهار كرد: اگر زيرساخت ها فراهم شود اين منطقه مي تواند به بازاري ملي تبديل شود.
وي اظهار كرد: پليس در كنار اين صنف خواهد بود و مسائل و مشكلات آنها را در كنار شهرداري تهران پيگيري خواهد كرد.

* افزايش قيمت ملك اوراقچيان ميدان شوش با ساماندهي اين صنف
شهردار منطقه 15 نيز در اين آيين گفت: در قسمت شمالي خيابان فداييان اسلام يك واحد تجاري با قيمتي حدود متري صد ميليون تومان به فروش مي رسد در حاليكه در محدوده اوراقچيان، قيمت ملك بسيار پايين است كه اين مسأله با ساماندهي اين صنف حل خواهد شد.
علي اكبر انجمني افزود: حدود 800 واحد اوراقچي در 11 گاراژ بزرگ و كوچك در ميدان شوش فعاليت داشتند.
وي با بيان اينكه اوراقچي يك شغل شريف است خاطرنشان كرد: اين صنف بايد در چارچوب شرايط و قانون عمل كند.
شهردار منطقه 15 با اشاره به اينكه انتقال صنف اوراقچيان سال 69 از سوي مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد يادآور شد: اگر شهرداري تهران اين موضوع را دنبال نمي كرد اقدامي در اين زمينه صورت نمي گرفت.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاري - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/9353/1724/1348