مسكو - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: حذف بشار اسد از حكومت سوریه كه به قدرت یابی تروریست ها در این كشور منجر می شود، پیامدهای هولناكی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز شنبه در شبكه روسی «تی.وی.سی» گفت: تجاوز مستقیم آمریكا به سوریه و غلبه بر ارتش این كشور پیامدهای هولناكی برای منطقه خاورمیانه خواهد داشت.
وی با تاكید بر اهمیت اجرای توافق های به دست آمده میان روسیه و آمریكا در باره سوریه برای آتش بس و همكاری در مبارزه با تروریسم در این كشور، اظهار كرد: وظیفه من توضیح دادن علت حركت در مسیر اجرای توافق ها در باره سوریه است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر اقدام های جنگی آمریكا علیه دمشق و ارتش سوریه آغاز شود، عواقب هولناكی این كشور و تمامی منطقه را در بر می گیرد.
زاخارووا افزود: تغییر حكومت منجر به خلاء قدرت در سوریه خواهد شد و به اصطلاح معارضان میانه رو جایگزین می شوند كه در واقع به هیچ روی میانه رو نیستند، بلكه تروریست هایی هستند كه نمی توان با آنان هیچ گونه توافقی یا همكاری داشت.
مقام روس هشدار داد: افزون بر تمامی این مسائل، مشكلات سوریه همانند سناریوی عراق بغرنج و پیچیده خواهد شد.
زاخارووا یادآوری كرد: ارتش (بعثی) عراق استخوان بندی و هسته اصلی گروه تروریستی داعش را تشكیل داد و اكنون نیز تمام نیرویی كه روسیه و ائتلاف آمریكایی با آن مبارزه می كنند از همان جا ناشی می شود.
آمریكا از اسفند ماه سال گذشته و به ویژه در چارچوب توافق 19 شهریورماه با روسیه در ژنو متعهد به جدا كردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترك با گروههای تروریستی، همكاری در كمك رسانی به ساكنان حلب و تسهیل در روند مذاكرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاكنون اقدامی انجام نداده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیشتر گفته بود: آمریكا با مشكلاتی (در سوریه) برخورد كرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود كه نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهكار جدا كند.
لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان كری وزیر امور خارجه آمریكا از فهرست این كشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت كنترل واشنگتن انتقاد و اعلام كرد كه شماری از گروههای اعلام شده همكار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
اروپام* 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا