بيروت - ايرنا – شيخ «حسان عبدالله» رئيس هيات مديره تجمع علماي مسلمان لبنان با تاكيد بر ضرورت افشاي انديشه ضاله وهابي و ارتباط آن با صهيونيسم وهمچنين معرفي اسلام ناب محمدي(ص)، خواستار برگزاري همايشي در سطح جهان اسلام درشهر مقدس مشهد و درجوار بارگاه حضرت امام رضا(ع) شد.

به گزارش ايرنا، شيخ حسان عبدالله روز شنبه در ديدار با هياتي از فعالان فرهنگي، علماي حوزه و دانشگاهيان مشهد گفت: براي رسوا كردن انديشه ضاله وهابيت و ارتباطش با صهيونيسم و معرفي اسلام ناب محمدي (ص)بايد همايش ها و كنگره هائي درسطح جهان اسلام مانند همايش گروزني برگزار كرد.
وي با اشاره به نقش و جايگاه مهم جمهوري اسلامي ايران به ويژه حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي آن اضافه كرد: برگزاري همايشي در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه حضرت امام علي بن موسي الرضا( ع) مي تواند در تحقق اين نقش بزرگ و رسالت مهم و ايجاد تحرك در عرصه فرهنگي و انديشه اسلامي در آينده بسيار موثر باشد.
عضو ارشد تجمع علماي مسلمان لبنان متشكل از علماي اهل تسنن و شيعه بر ايستادگي در مقابل گروه هاي انحرافي وهابي مانند داعش و جبهه النصره تاكيد و خاطرنشان كرد كه بايد براي رسوا كردن ارتباط اين گروه هاي تروريستي تكفيري و انديشه وهابيت و اهداف آنها با دشمن صهيونيستي تلاش كنيم.
شيخ حسان عبدالله تصريح كرد: دين اسلام فقط همان ديني است كه حضرت محمد بن عبدالله (ص) آورده اند و آن دين وسط و رحمت براي همه جهانيان است نه ديني كه مي كشد و ظلم و طغيان مي كند.
وي همچنين با اشاره به تاريخچه تجمع علماي مسلمان لبنان گفت كه اعضاي اين تجمع همواره در كنار مقاومت قرار دارند و از ابتداي تاسيس، جوانان لبناني را به پيوستن به مقاومت كه پيروزي هاي بزرگي را در مقابل دشمن صهيونيستي خلق كرده است، تشويق و ترغيب كرده و مي كنند.
رئيس هيات مديره تجمع علماي مسلمان لبنان افزود: دشمن صهيونيستي همواره و در همه مراحل تاريخ مقاومت درصدد ايجاد فتنه بين طوايف مختلف لبنان به ويژه بين شيعه و سني بوده است اما تجمع علماي مسلمان لبنان همه تلاش و ظرفيت خود را براي ناكام ساختن اين فتنه انگيزي بويژه از طريق برگزاري همايش ها ، سخنراني ها و اقامه نماز جمعه بكار گرفته است.
شيخ حسان عبدالله تاكيد كرد: تجمع علماي مسلمان الحمد لله توانسته است مانع تحقق اهداف دشمن صهيونيستي در لبنان شود اما نبرد با اين دشمن نه تنها پايان نيافته بلكه مستمر و رو به گسترش است.
وي با اشاره به اوضاع كنوني جهان اسلام ، جهان عرب و به ويژه لبنان خاطرنشان كرد: خطر، فقط خطر مذهبي نيست بلكه استكبار و دشمن صهيونيستي همواره براي ارائه الگوهائي ديني اقدام مي كنند كه به هيچ وجه ارتباطي با اسلام ندارند.
رئيس هيات مديره تجمع علماي مسلمان لبنان تصريح كرد: وظيفه علماي ديني ، دانشگاهيان و نيروهاي مخلص و صاحب نظر ايستادن در مقابل اين انحراف است كه در گروه هاي تروريستي تكفيري مانند داعش ، جبهه النصره و القاعده تجلي پيدا كرده و آبشخور همه آنها انديشه وهابي است.
به گزارش ايرنا، اين دومين سفر فعالان فرهنگي شهر مشهد مقدس به لبنان است كه بعداز مذاكرات رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان با معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد صورت گرفته است.
رايزني فرهنگي ايران در لبنان با توجه به درخواست ها براي زمينه سازي آشنايي فعالان فرهنگي حوزوي و دانشگاهي مشهد با مراكز فرهنگي ، ديني ، علمي و تاريخي لبنان و ملاقات با شخصيت هاي مذهبي و فرهنگي اين كشور در چارچوب برنامه‌هاي مشهد 2017، هماهنگي هاي لازم را براي تحقق سفر هيات فرهنگي مشهد به لبنان انجام داد.
اسفند ماه سال گذشته نخستين هيات فرهنگي مشهد به لبنان سفر كرده بود.
اعضاي گروه دوم فعالان فرهنگي متشكل از 18 تن همچنين با رايزن فرهنگي ايران در لبنان ملاقات كردند.
« محمد مهدي شريعتمدار» در اين ديدار ضمن تشريح مسائل منطقه و همكاري ها و مناسبات فرهنگي ايران و لبنان، شناخت صحيح از فرهنگ كشورهاي عربي و ساير كشورهاي جهان را براي برقراري ارتباط درست با نخبگان فرهنگي و ملت ها ضروري خواند.
وي همچنين بر لزوم سرمايه گذاري در خصوص پرورش نسلي از زبان دانان متعهد كه بتوانند جايگاه ايران را در مجامع بين المللي بازگو و حفظ كنند، تاكيد كرد و گفت كه رايزني فرهنگي ايران در لبنان براي برنامه‌ريزي در اين زمينه آمادگي دارد.
براساس اين گزارش چند روز قبل با ابتكار رايزني فرهنگي ايران در لبنان همايش « امام رضا(ع) بنيان گذار گفت و گوي اسلام و مسيحيت» درمركز بين المللي علوم انساني وابسته به يونسكو درشهر جبيل لبنان برگزار شد.
خاورم *1324** انتشار دهنده : فردين پازوكي