تهران- ايرنا- جنگنده هاي عربستان در ادامه تجاوز به يمن، شماري از مناطق غيرنظامي را در برخي استان هاي اين كشور بمباران كردند كه بر اثر آن شماري كشته و زخمي شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي يمن(سبا)، يك منبع نظامي گفت: جنگنده هاي سعودي در ساعات گذشته منطقه «عطان» در پايتخت را هدف حمله قرار دادند كه در پي آن دو نفر كشته و شماري زخمي شدند.
عربستان در اين مدت همچنين پنج بار منطقه «الجبانه« شهر «الصليف» در استان «الحديده» و چهار بار نيز پست برق شهر «المخا» در استان تعز را بمباران كرد.
در استان صعده نيز در پي بمباران خانه اي در منطقه الحبيل شهر الظاهر يك شهروند كشته و سه نفر زخمي شدند.
جنگنده هاي عربستان همچنين منطقه «وادي ليه» و منطقه الملاحيط شهر الظاهر را بمباران كردند.
در اين مدت مناطق مختلف شهر باقم در استان صعده سه بار و منطقه سياني شهر كتاف واقع در اين استان نيز چهار بار بمباران شد.
همچنين شهرهاي ميدي و حرض در استان حجه نيز 10 بار هدف حمله هوايي قرار گرفت.
هواپيماهاي سعودي شهر الغيل در استان الجوف و مناطقي در شهر نهم در استان صنعا را نيز هدف حمله قرار دادند.
عربستان سعودي از ششم فروردين ماه سال 1394 با تشكيل ائتلافي با حمايت دولت آمريكا، تجاوز هوايي و محاصره عليه مردم يمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن به حكومت اين كشور آغاز كرد كه تنها آثار آن را مي توان كشتار بي رحمانه حدود 10 هزار زن و كودك و شهروند يمني و زخمي شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر ديگر اعلام كرد.
بر اثر اين حملات بيش از 80 درصد تأسيسات خدماتي، آموزشي، درماني و بيمارستان ها، انبارهاي دارو و غذا، مدارس و منازل مردم يمن ويران شده و مردم اين كشور در پي محاصره هوايي، زميني و دريايي در شرايط بحراني بسر مي برند.
شبد**1480**1504
مترجم: غلامرضا رفيع**انتشار دهنده: علي پاينده