اصفهان - ایرنا- 2 هزار و 475 واحد مسكن مهر روز یكشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر از توابع استان اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از این واحدها با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان برگزار شد.
در آیین های جداگانه، یكهزار و 780 واحد مسكونی در شهر بهارستان، 495 واحد در شهر فولادشهر و200 واحد در شهر مجلسی به بهره برداری رسید.
این واحدها با زیربنای 75 تا 90 مترمربع و هزینه نزدیك به 500 میلیون ریال برای هر واحد ساخته شده است.
امروز همچنین سه واحد آموزشی در شهر جدید بهارستان به بهره برداری رسید.
مدرسه 18 كلاسه حجاب در سه هزار و 577 مترمربع زیربنا، مدرسه 12 كلاسه حكیم فردوسی در سه هزار و 409 مترمربع زیربنا و مدرسه 12 كلاسه هشت بهشت در سه هزار و 535 متر مربع زیربنا احداث شده است.
این مدارس با برخورداری از امكانات آزمایشگاه، كتابخانه، سالن اجتماعات، اتاق اداری، سمعی و بصری، نمازخانه و كارگاه با طراحی اداره كل نوسازی مدارس استان اصفهان و نظارت شركت عمران شهر جدید بهارستان احداث شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از سه باب مدرسه و یكهزار و 780 واحد مسكن مهر در شهر جدید بهارستان گفت: با افتتاح این واحدها در استان اصفهان حدود 10 هزار نفر صاحب خانه شدند.
محسن نریمان افزود: تكمیل واحدهای مسكن مهر این استان در برنامه اصلی ما برای شهرهای جدید قرار دارد.
وی افزودگفت: مابقی واحدهای مسكن مهر شهرهای بهارستان و مجلسی تا پایان سال تكمیل و افتتاح خواهد شد.
وی گفت: از مجموع 210 هزار واحد مسكن مهر استان اصفهان حدود 94 درصد از پروژه ها تحویل شده و فقط حدود 12 هزار واحد باقی مانده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید كشور با بیان اینكه امروز سه واحد آموزشی با كیفیت با هزینه حدود 60 میلیارد ریال نیز در بهارستان افتتاح شد، گفت: سه واحد آموزشی دیگر هم تا دو ماه آینده در این شهر افتتاح خوهد شد.
وی با بیان اینكه تاكنون 27 واحد آموزشی در شهر جدید بهارستان ساخته شده است، گفت: شش واحد آموزشی از این تعداد در یك سال گذشته ساخته شده است.
نریمان با بیان اینكه سیاست ما در شهرهای جدید، وصل این شهرها به شهر مادر است، افزود: مهمترین مساله در شهرهای جدید، وجود حمل و نقل سریع و ایمن مسافر و بار از طریق قطار حومه ای است.
وی با بیان اینكه پیشرفت خوبی در ساخت متروی بهارستان وجود دارد، گفت: در طرح زیر ریل بهارستان دو قطعه، یكی 60 درصد و دیگری 40 درصد پیشرفت فیزكی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرح از اعتبار دولتی هم برخوردار است و در صورت تخصیص اعتبار سریع، طرح با شتاب و پیشرفت بیشتری انجام خواهد شد.
وی با بیان اینكه نباید فقط به منابع دولتی متكی باشیم، گفت: از طریق تهاتر زمین ها و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی،این طرح را اجرا خواهیم كرد.
نریمان با بیان اینكه شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر بصورت رینگ به متروی اصفهان وصل خواهد شد، گفت:با این اقدام، ایده حمل و نقل سریع و آسان در شهرهای جدید استان اصفهان محقق خواهد شد.
مراسم افتتاح و بهره برداری از سه باب مدرسه و یكهزار و 780 واحد مسكن مهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان ملی و استانی دیگر در شهر جدید بهارستان برگزار شد.
از سال 85 تاكنون برای حدود 222 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان برنامه ریزی شده است.
از این تعداد 74 هزار و 600 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 27 هزار و 700 واحد در شهرهای زیر25 هزار نفر، 30 هزار واحد در فولادشهر، 11 هزار و 600 واحد در بهارستان و پنج هزار و 800 واحد در شهر مجلسی احداث شده است.
فولادشهر در 15 كیلومتری غرب، مجلسی در 65 كیلومتری جنوب غربی و بهارستان در 15 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
6027/7150
خبرنگار: علی نعمانی/ انتشار: محمدرضا شكراللهی