مشهد- ايرنا- دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: لازمه موفقيت در انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر، مشاركت مردم در آن است.

عبدالله ارجائي روز دوشنبه طي گفت و گو با خبرنگاران در مشهد با تشريح برنامه هاي هفته امر به معروف و نهي از منكر افزود: پيروزي و سربلندي كشور در عرصه هاي مختلف مديون حضور مردم بوده و انجام فريضه امربه معروف و نهي از منكر نيز از اين قاعده مستثني نيست.
وي برگزاري همايش طلايه داران امر به معروف و نهي از منكر را از مهمترين برنامه هاي اين هفته دانست و اظهار كرد: ساماندهي حركت هاي مردمي در راستاي امر به معروف و نهي از منكر در ساختار جديد از برنامه هاي اين ستاد مي باشد.
وي گفت: در همايش طلايه داران امر به معروف و نهي از منكر آموزش عمومي از طريق برنامه ريزي درست انجام مي شود كه اگر با همت مردم اجرايي شود نقشه استكبار در بي تفاوت كردن افراد نسبت به خانواده و جامعه، خنثي مي شود.
ارجائي با بيان اينكه تذكر دادن تنها مربوط به يك واجب خاص نيست افزود: آمران و ناهيان بايد در زمينه هاي مصرف انرژي، احترام به والدين و ديگر زمينه ها نيز فعاليت كنند.
وي اظهار كرد: يكي از راهبردهاي اين ستاد الگوسازي و تشويق است كه به همين منظور جشنواره مفلحون با هدف شناسايي و قدرداني از آمران به معروف و ناهيان از منكر و همچنين الگوسازي و تشويق مردم به انجام اين فريضه راه اندازي شده است.
ارجائي برگزاري يادواره شهداي امر به معروف و نهي از منكر را از ديگر برنامه هاي اين هفته عنوان كرد و گفت: در استان خراسان رضوي چهار شهيد به نام هاي علي نوروزي فاروقي، مجيد كبيري، فرخ رضا فقيهي فر و غلام علي منزلساز كرماني در اين زمينه هستند كه از خانواده اين شهيدان قدرداني خواهد شد.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر افزود: سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه، همايش اذن عزا، تقدير از آمران و ناهيان برتر در جشنواره مفلحون و به صدا در آمدن زنگ امر به معروف و نهي از منكر در مدارس از ديگر برنامه هاي فرهنگي و اجرايي اين هفته مي باشد.
با عنايت به اينكه حضرت امام حسين (ع) فلسفه قيام خود را امر به معروف و نهي از منكر دانسته اند، نخستين هفته ماه محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسين عباسي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم