تهران - ايرنا - مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: در قالب تهاتر چهار هزار و 600 ميليارد تومان بدهي سازمان تامين اجتماعي و طلب دولت در كميسيون اقتصادي پرداخت شد.

سيدتقي نوربخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: اكنون بدهي هاي دولت به سازمان تامين اجتماعي 110 هزار ميليارد تومان است اما بايد گفت كه دولت تدبير و اميد اهتمام جدي براي پرداخت اين بدهي ها دارد.
وي اظهار داشت: اين دولت تا همين مدت حدود 15 هزار ميليارد تومان از بدهي خود را پرداخت كرده است اما اطلاع رساني در اين زمينه انجام نمي دهد.
وي با اشاره به تهاتر چهار هزار و 600 ميليارد تومان از اين بدهي با سازمان تامين اجتماعي در دو هفته پيش، گفت: اين اقدام به صورت ويژه جاي تقدير و تشكر دارد.
نوربخش ادامه داد: اين ميزان طلب ما از دولت، مي تواند بخش خوبي از نقدينگي را در شركت سرمايه گذاري براي ما آزاد كند.
وي خاطرنشان كرد: درباره قصه جشن ملي كه در گذشته و از سوي دولت قبل برگزار شد كه گفتند قرار است بدهي دولت به طور كامل به تامين اجتماعي پرداخت شود، روز گذشته (سه شنبه) نامه اي از سوي دولت به سازمان تامين اجتماعي نوشته شد كه قرار است مبلغي حدود 6 تا 7 هزار ميليارد تومان از اين بدهي به سازمان تامين اجتماعي داده شود.
وي تصريح كرد: دولت تدبير و اميد تلاش جدي براي پرداخت بدهي خود به سازمان تامين اجتماعي دارد و بي انصافي است اگر بگوييم چون نزديك انتخابات است مي خواهد اين اقدامات را انجام دهد.
نوربخش گفت: البته دولت بدنه اجرايي نظام است و اهداف و برنامه هايش بايد موجب اطلاع رساني و اميد در جامعه شود.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در ادامه اضافه كرد: قرار است در طول برنامه ششم توسعه در قالب تبصره اي طلب سازمان تامين اجتماعي از دولت پرداخت شود.
وي با بيان اينكه در قالب بودجه سال 96 بخشي از اين بدهي از سوي دولت پرداخت مي شود، ادامه داد: البته كل طلب سازمان تامين اجتماعي از دولت در طول پنج سال برنامه ششم پرداخت خواهد شد.
اجتمام**7268** 1569 ** مصاحبه كننده: مهناز بيرانوند ** انتشاردهنده: علي حبيبي