بيرجند- ايرنا- همايش شيرخوارگان حسيني روز جمعه مصادف با پنجم محرم و همزمان با سراسر كشور در خوسف در محل هيئت حسيني اين شهر برگزار شد.

امام جمعه موقت خوسف، در اين همايش گفت: به جرات يكي از مهم ترين كارهاي هر جامعه تربيت فرزندان صالح و اسلامي است.
حجت الاسلام و المسلمين حامد مقري افزود: پدر و مادر مي توانند فرزندان خود را به گونه اي تربيت كنند كه حتي پدر و مادر جهنمي خود را بهشتي و هم جهنمي كنند و هم اينكه سبب شوند تا پرونده اعمال آنها پيوسته باز و سبب خير و بركت براي جامعه باشند.
وي خطاب به مادران، گفت: اگر دنياي خوبي را جست و جو مي كنيد بايد فرزندان سالم و صالح و با عفت تربيت كنيد چرا كه فرزند صالح براي جامعه مايه افتخار، سربلندي، پيروزي و آسايش است.
وي يادآور شد: با اينكه زنان نصفي از جامعه آماري را تشكيل مي هند ولي به لحاظ تاثير گذاري در فرزندان كه همانا آينده مملكت هستند، تمام جامعه آماري هستند و هم اكنون مهم ترين دغدغه پدران و مادران جامعه بايد تربيت فرزندان پاك و سالم باشد.
مقري با اشاره به اينكه اسلام تاكيدات زيادي در ارتباط با تربيت فرزندان داشته است، اضافه كرد: از امام حسن(ع) روايت است كه اگر فرزندي از روي غضب به پدر و مادر ستمگر خود نگاه كند، نماز او مورد قبول حق واقع نمي شود و همچنين از امام باقر(ع) روايت شده است كه اگر نماز شما قبول باشد، بقيه كارهايتان قبول خواهد شد.
وي به همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني اشاره كرد و گفت: كشورهاي زيادي از برگزاري اين همايش در رنج هستند و هم اكنون تحقيقات زيادي در خصوص حضرت علي اكبر و علي اصغر (ع) انجام داده اند.
وي با بيان اينكه عاشوراييان مانع بقاي انديشه غرب هستند، افزود: مراسم شيرخوارگان رنج عواطف اروپاييان را در پي دارد و در آمريكا شيطان پرستان راهپيمايي هايي ضد اين همايش برگزار مي شود.
* 7557 ** 6054 ** خبرنگار- رقيه محمدي* انتشاردهنده - مريم پنجابي*