مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: فردی كه اقدام به صید غیرمجاز ماهی در جوار رودخانه زاب می كرد، دستگیر شد.

'خالد بایزیدی' روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست سردشت در حین گشت زنی های روزانه، تعدادی ماهیگیر متخلف را در یكی زیستگاه های طبیعی شهرستان مشاهده كردند كه متخلفان به محض رویت ماموران متواری شدند اما یكی از این افراد دستگیر شد.
وی اظهار كرد: از این افراد كه بدون مجوز اقدام به صید ماهی در حاشیه رودخانه زاب و در كنار پل زیستگاه روستای نلاس می كردند، ادواتی همچون موتور برق، 110 قطعه ماهی زرد رودخانه ای و یك عدد تور مخصوص جمع آوری ماهیان كشف و ضبط شد.
وی اظهار كرد: ماهیگیر دستگیر شده با اقرار به عمل خود و اظهار ندامت از صید غیرمجاز توسط حامیان محیط زیست توجیه شد.
بایزیدی در خصوص مبارزه با صید غیر مجاز ماهی زرده در زیستگاه رودخانه گفت: از ابتدای امسال تاكنون 14 نفر دستگیر و بیش از 500 قطعه ماهی، 6 دستگاه موتوربرق و تعداد زیادی ادوات صیادی از متخلفان كشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای كاهش صید غیرمجاز اظهار كرد: حضور فعال در مناطق تخلف خیز و زیستگاه های حساس رودخانه زاب در اطراف روستاهای نیسك آباد، نلاس، واوان، گرژال و منطقه حفاظت شده میرآباد و همچنین برگزاری كلاس های آموزشی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان به عنوان همیاران محیط زیست از جمله اقدامات انجام شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود: آگاه كردن مردم نسبت به نابودی اكوسیستم طبیعی، زیستگاه حیات وحش، نابودی نسل انواع جانداران آبزی در اثر صید غیرمجاز و شكار بی رویه از اهم اقدامات پیشگیرانه اداره حفاظت محیط زیست سردشت است.
وی با اشاره به این كه صید هر قطعه ماهی زرده یك میلیون ریال جریمه زیست محیطی در پی دارد، از مردم خواست: در صورت مشاهده صید غیر مجاز مراتب را با شماره تلفن 44321033 به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
3093/2093**خبرنگار: پیمان پاكزاد **انتشار دهنده: صابر چهر قانی