تهران-ایرنا- جنگنده - بمب افكن های متجاوز ائتلاف سعودی امروز (سه شنبه) در تازه ترین جنایت خود مراسم ختم پدر وزیر كشور یمن در صنعا را بمباران كردند كه در اثر آن بیش از 150 شهروند یمنی كشته یا زخمی شدند.

شبكه خبری المیادین گزارش داد كه جنگنده - بمب افكن های ائتلاف سعودی عصر امروز یك مراسم عزاداری در جنوب صنعا پایتخت یمن را در چهار نوبت بمباران كردند.
بر اساس این گزارش، امداد رسان ها بیش از 150 كشته یا زخمی را به بیمارستان ها منتقل كردند و جنگنده - بمب افكن های سعودی دو بار خودروهای امداد رسانی را هدف قرار دادند.
شبكه خبری المسیره نیز گزارش داد كه این مراسم ختم در تالار بزرگی در خیابان خمسین در جنوب صنعا برگزار شده بود كه سه مرتبه به طور مستقیم هدف حملات جنگنده - بمب افكن های سعودی قرار گرفت و در جریان آن ده ها شهروند یمنی كشته و زخمی شدند.
یك منبع مطلع یمنی در این باره گفت: عملیات نجات افراد زخمی و بیرون كشیدن قربانیان تا این لحظه ادامه دارد و هنوز آمار دقیقی از تعداد كشته ها و زخمی ها در دست نیست.
خبرنگار المسیره گزارش داد كه در جریان این بمباران انفجارهای مهیبی رخ داده كه مانع از امداد رسانی به مجروحان می شود.
بر اساس این گزارش، این جنایت تنها یك روز پس از برگزاری اولین سالگرد جنایت منطقه سنبان انجام شد كه در جریان آن بمب افكن های سعودی یك مراسم عرورسی را در شهر سنبان در استان ذمار یمن بمباران كردند كه در اثر آن بیش از 115 غیر نظامی كشته یا زخمی شدند. بیشتر قربانیان این حادثه زن و كودك بودند.
بر اساس این گزارش، بیمارستان های صنعاء درخواست اهدای خون برای كمك به مجروحان این حملات كردند.
تمیم الشامی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام كرد كه بر اساس آمار اولیه، 140 یمنی در این حملات كشته یا زخمی شده اند.
جنگنده - بمب افكن های ائتلاف سعودی در ادامه حملات به مواضع غیر نظامی در یمن ساعاتی پیش نیز یك بازار در استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران كردند كه بر اثر آن 7 شهروندی یمنی كشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.
عربستان با تشكیل یك ائتلاف عربی پس از 19 ماه حمله به یمن، علاوه برآن كه نتوانسته از قدرت نیروهای انصارالله یمن و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این كشور بكاهد، تلفات بسیاری در عرصه های نظامی، اقتصادی و سیاسی، متحمل شده است.
در جریان این جنگ نابرابر زیر ساخت های یمن تقریبا به صورت كامل تخریب شده و طی آن هزاران یمنی كشته، زخمی و یا آواره شده اند.
خاورم**9329** مترجم: ندا بهبودی* انتشار دهنده: مجید جعفری