اردبیل - ایرنا - معاون برنامه ریزی وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم در مناطق مختلف كشور با استفاده از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش می كند.

به گزارش ایرنا ، علیرضا دائمی روز یكشنبه در بازدید از پروژه تصفیه خانه آب شرب خلخال افزود: در حال حاضر با كاهش ذخیره آب سفره های زیر زمینی ، كاهش دبی آب منابع آبهای سطحی و سختی آب در بیشتر مناطق كشور روبرو هستیم و احداث تصفیه خانه برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی امری لازم الاجرا برای دولت شده است.
وی گفت: احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با استفاده از روش بی او تی و سرمایه گذاری 420 میلیارد ریالی كنسرسیوم شركت های مجری پروژه های آبرسانی كشور اجرا می شود.
داود نجفیان ، مدیرعامل شركت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید از تكمیل عملیات اجرایی پروژه احداث سد بفراجرد خلخال خبرداد و گفت: با تخصیص 98 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تكمیل ساختمان این پروژه آبگیری سد تا یك ماه دیگر آغاز می شود.
وی افزود: با بهره برداری از پروژه های خط انتقال آب از سد تا تصفیه خانه و پایان عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه، آب شرب سالم و بهداشتی تا 18 ماه آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی استفاده از آب چشمه ازناو خلخال و تامین آب كشاورزی مورد نیاز كشاورزان دارای حق آبه از آب این چشمه از طریق آب سد بفراجرد را از طرح های در حال مطالعه شركت آب منطقه ای اردبیل اعلام كرد.
وی تشریح كرد: با توجه به سختی پایین آب چشمه ازناو با انتقال آن به تصفیه خانه آب این شهر و تعدادی از روستاهای همجوار نیز در آینده تامین خواهد شد.
معاون وزیر نیرو همچنین در جلسه ای كه با حضور مدیران اجرایی استان در فرمانداری خلخال تشكیل شد به بررسی مسائل و مشكلات بخش آب و فاضلاب پرداخت و گفت: برای تامین 70 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل شبكه فاضلاب شهری تلاش خواهد كرد.
دكتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی هم حذف ردیف اعتبارات ملی پروژه شبكه فاضلاب خلخال را خیانتی بزرگ در حق مردم این شهر دانست و گفت: وزارت نیرو برای جبران این كار و تكمیل 15 كیلومتر از شبكه فاضلاب باقیمانده باید تلاش كند تا كوتاهی مسوولان وقت گذشته كه حذف پروژه فاضلاب این شهر از لیست اعتبارات ملی را سبب شده اند جبران شود.
علی نظری شیخ احمد ، فرماندار خلخال نیز فرسوده بودن شبكه آب شرب را موجب افزایش هزینه نگهداری شبكه آبرسانی این شهر دانست و خواستار تخصیص اعتبارات ملی مورد نیاز برای اجرای پروژه اصلاح شبكه آب شرب شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018