دزفول - ايرنا - محقق و پژوهشگر عاشورايي ضمن هشدار نسبت به تحريف حماسه عاشورا گفت: اين تحريف از سوي شبكه هاي مختلف رو به گسترش است.

به گزارش ايرنا محمدرضا سنگري ظهر يكشنبه در آيين عزاداري ماه محرم در نمازخانه اداره مخابرات دزفول افزود:كربلا تفسير عملي قرآن است و لذا بايد بسيار مراقبت كرد تا حماسه كربلا دچار تحريف نشود.
وي با بيان اينكه دشمنان اسلام تلاش مي كنند تا ميراث عظيم انبياء را كه در ابا عبدالله الحسين(ع) خلاصه شده محو نمايند افزود: فعاليت هاي جديدي در شبكه هاي مختلف در رابطه با قيام امام حسين(ع) و حماسه كربلا باب شده است تا با طرح مسائل انحرافي چون اختلاف قومي ،حماسه كربلا را تحريف نمايند.
اين پژوهشگر عاشورايي بيان داشت:'جنگ قومي' از جمله شبه هاي ايجاد شده از سوي اين جريان است تا حماسه كربلا به جنگي بين 2 قبيله تعبير شود.
وي با تشريح حماسه كربلا و اهدف قيام امام حسين(ع) افزود: امام حسين(ع) با قيام خود در پي اصلاح امت بود ، امتي كه با گذشت 50 سال از عصر پيامبر دچار فساد و تباهي شده و فساد همه لايه هاي جامعه را فرا گرفته بود.
دكتر سنگري افزود: امام حسين(ع) هدف قيام خود را مبارزه با فساد و ايجاد اصلاح در جامعه بيان كرد ،اباعبداله الحسين(ع) نقطه آغاز امر به معروف است چرا كه قيام كرد تا در جامعه آلوده به فساد معاويه و يزيد ،‌معروف گستري كند.
وي ضمن هشدار نسبت به گسترش تحريف در حماسه كربلا و عاشوراي حسيني بيان داشت:امروز حماسه كربلا نيازمند تفسير است و براي اينكه بتوانيم كربلا را به درستي درك كنيم بايد اهداف قيام سيدالشهدا(ع) را به درستي بشناسيم.
اين محقق و پژوهشگر عاشورايي همچنين بررسي رجزهاي عاشورا را مهم دانست و گفت: اگر رجز هاي عاشورا به درستي بررسي شوند بسياري از ابعاد ناشناخته كربلا روشن خواهد شد.
وي در خاتمه اظهار كرد:براي اينكه جامعه اسلامي امروز نيز حسيني شود بايد تك تك افراد جامعه خويشتن را اصلاح كنند.
نويسنده عاشورايي از كربلا به عنوان تفسير عملي قرآن نام برد و گفت:اگر قرار باشد آيات الهي را مجسم كنيم بايد حسين(ع) را تلاوت كرد چرا كه ابا عبداله الحسين(ع) قرآن است.
به مناسبت دهه اول محرم آيين عزاداري و سوگواري با حضور كاركنان اداره هاي دزفول در محل نمازخانه اداره مخابرات اين شهر برگزار شد.
6068
خبرنگار:محمدعلي فريدپناه** انتشار دهنده:عبدالحميد راجي