كرمان - ايرنا - گروه آموزشي و پژوهشي سواد رسانه اي آموزش و پرورش استان كرمان با حضور مديركل آموزش و پرورش استان در محل مركز پژوهش هاي علمي - آموزشي كرمان راه اندازي شد.

مديركل آموزش و پرورش استان كرمان روز يكشنبه در آيين افتتاح اين گروه آموزشي به اضافه شدن كتاب تفكر و سواد رسانه اي به دروس پايه دهم متوسطه دوره دوم اشاره كرد و گفت: با توجه به نقش موثر رسانه در زندگي بشر دانش آموزان بيش از ساير اقشار نيازمند آموزش هاي مرتبط با رسانه هستند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان محمد محسن بيگي آشنايي مردم با تجزيه و تحليل اخبار را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به تاثيرگذاري رسانه ها افزايش سواد رسانه اي مردم مي تواند بسياري از مشكلات موجود جامعه را به حداقل برساند.
وي به برگزاري دوره آموزشي سواد رسانه اي ويژه معلمان مدرس اين كتاب به صورت حضوري و مجازي اشاره و تصريح كرد: برگزاري كلاس هاي آموزشي مجازي در استان كرمان مصداق عيني استفاده صحيح از رسانه و تكنولوژي و ايجاد عدالت آموزشي است.
معاون پژوهش، برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش استان كرمان هم در اين آيين گفت: پنجشنبه گذشته 270 تن از معلمان استان كرمان به صورت حضوري و مجازي در كارگاه آموزشي سواد رسانه اي شركت كردند و اين آموزش ها نيز در طول سال تحصيلي به معلمان ارائه مي شود.
حميدرضا دعاگويي افزود: پيشنهاد تاسيس اين مركز تابستان 95 از سوي «عباس تقي زاده» يكي از پژوهشگران و دبيران استان كرمان، مطرح و تصويب شد.
وي تصريح كرد: كتاب تفكر و سواد رسانه اي از دروس اختياري پايه دهم تحصيلي مي باشد كه با توجه به اهميت رسانه و استفاده صحيح از آن بر انتخاب آموزش اين درس در مدارس استان كرمان تاكيد شده است.
پژوهشگر و پيشنهاد دهنده تاسيس گروه آموزشي و پژوهشي سواد رسانه اي آموزش و پرورش استان كرمان نيز در اين آيين هدف از تاسيس اين مركز را ارتقاي سواد رسانه اي دانش آموزان و توانمند سازي معلمان در تدريس محتواي كتاب درسي تفكر و سواد رسانه اي عنوان كرد.
عباس تقي زاده اظهار كرد: آموزش و پرورش با داشتن جمعيت بالاي دانش آموزي و ارتباطي كه با خانواده ها دارد از كليدي ترين موقعيت در ارتقا سواد رسانه اي برخوردار است.
وي افزود: تاسيس اين گروه كمك مي كند تا در زمينه سواد رسانه اي و پژوهش در اين حوزه، گام هاي موثري برداشته شود تا به استاني پيشتاز در زمينه ارتقاء سواد رسانه اي در كشور تبديل شويم.
وي همكاري مستمر با وزارت آموزش و پرورش، نيازسنجي، كمك به بومي سازي و ارزيابي روش هاي آموزش سواد رسانه اي، پژوهش در زمينه رژيم مصرف رسانه اي دانش آموزان، ارتقاء سطح سواد رسانه اي دانش آموزان و معلمان را از مهمترين برنامه هاي گروه آموزشي پژوهشي ياد شده برشمرد.
مدرس علوم ارتباطات اجتماعي خاطرنشان كرد: با تدبير مديران آموزش و پرورش، همراهي معلمان و مشاركت دانش آموزان، تلاش مي كنيم استان كرمان به قطب آموزش سواد رسانه اي تبديل شود.
بر پايه اين گزارش عباس تقي زاده در مقطع كارشناسي ارشد سطح سواد رسانه اي دانش آموزان كرمان را بررسي كرده است.
همچنين وي در قالب رساله دكتري علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبايي، نيازسنجي برنامه آموزش سواد رسانه اي در مدارس، تدوين، طراحي، تدريس و ارزيابي درسنامه سواد رسانه اي را با مشاركت 240 دانش آموز در دبيرستان هاي شهيد مصطفي احمدي روشن و البرز شهر كرمان در سال تحصيلي 93-92 انجام داده است.
خبرنگار: رسول محمدحسني ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
3028