مادريد- ايرنا- موسسه آل البيت (ع) مادريد براي معرفي امام حسين (ع) و قيام آن حضرت به مردم اسپانيا، براي سه روز خيمه اي در ميدان 'سول' مادريد برپا كرد.

به گزارش ايرنا، شيخ «ابراهيم» مسئول مسائل ديني اين موسسه در صحبت با خبرنگار ايرنا در مورد برپايي اين خيمه گفت: اين خيمه امام حسين(ع) است. ما اين روزها به مناسبت عاشورا و شهادت امام حسين(ع)، از ايشان به خاطر كارهايي‌ كه انجام داد و آنچه كه به بشريت ارائه داد ياد مي‌ كنيم زيرا عليه ديكتاتوري، استبداد و سركوب زمان خود جنگيد.
شيخ ابراهيم ادامه داد: امام حسين عليه السلام به رغم اينكه ياران زياد و سلاح نداشت، براي اصول، ارزش ها، كرامت و عزت و نجات بشريت مبارزه كرد.
مسئول مسائل ديني موسسه آل البيت (ع) افزود: با اينكه 13 قرن از شهادت آن حضرت گذشته، اما نشان امام حسين (ع)، در قلب، افكار و روح پيروان و همه افراد آزاده جهان زنده است و به همين دليل مي‌ خواهيم امام حسين (ع) را به جامعه اسپانيايي و همه كساني‌ كه به دنبال حقيقت هستند بشناسانيم و همه بدانند كه وي چه كسي‌ بود، چگونه زندگي‌ كرد و چگونه به شهادت رسيد.
شيخ ابراهيم تصريح كرد: براي نخستين بار است كه اين تشكيلات را در اسپانيا و مادريد برگزار مي‌ كنيم و در اين راستا، افراد بسياري به اين خيمه مراجعه مي‌ كنند و از ما سوال هاي مختلفي‌ در اين زمينه مي‌ پرسند. ما براي معرفي امام حسين (ع) مجموعه اي از سخنان و تعريف هايي‌ كه شخصيت هاي برجسته جهاني‌ در مورد امام حسين (ع) گفته ا‌ند را همراه تصاوير آنها بالاي خيمه نصب كرديم و اين خود كمك بيشتري براي شناختن آن امام است.
وي افزود: همچنين ما اعلاميه هاي مختلفي‌ كه در مورد زندگي‌ امام حسين و برجسته ترين سخنان وي نوشته شده را در اختيار مردم مي‌ گذاريم تا ايشان را بهتر بشناسند.
اين خيمه از روز پنجشنبه بر پا شده است و تا شنبه شب براي اطلاع رساني به مراجعه كنندگان داير خواهد بود.
اروپام *4*491**
انتشار دهنده: فريبا مدني