تهران - ایرنا - شمار زیادی از وهابی های منتسب به رژیم سعودی شامگاه شنبه به حسینیه شیعیان در شهر كادونا واقع در شمال غربی نیجریه حمله كرده و سه شهروند شیعه را به قتل رساندند.

به گزارش ایرنا ٬ منابع محلی در شبكه های اجتماعی تصریح كردند كه این دومین بار در طی روزهای اخیر است كه وهابی ها با حمایت كامل ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه حملات خشونت باری را علیه شیعیان انجام می دهند.
وهابی ها روز عاشورا با حمایت نیروهای امنیتی نیجریه به حسینیه شیعیان در شهر كادونا حمله كرده و آن را تخریب كردند .
نفوذ شمار زیادی از وهابی های منتسب به رژیم سعودی در نهادهای سیاسی و مذهبی نیجریه در حالی تشدید شده كه خصومت های این گروه ضدانسانی با برگزاری مراسم مذهبی شیعیان افزایش یافته است.
خصومت های وهابی ها با شیعیان نیجریه در حالی افزایش یافته است كه ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در شامگاه عاشورا٬ حسینیه شیعیان را در شهر جوس واقع در شمال این كشور نیز به آتش كشیدند.
ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه تحت فشار وهابی ها، ضمن حمله به منزل «شیخ آدم» نماینده شیخ ابراهیم زكزاكی رهبر عالیقدر شیعیان نیجریه، حسینیه شیعیان را نیز كه نزدیك منزل وی بود، به آتش كشیدند.
بر اساس اعلام كارشناسان سیاسی جهان اسلام، وهابی ها با حمایت نهادهای امنیتی و سیاسی نیجریه٬ برگزاری مراسم و مناسك مذهبی شیعیان این كشور را با موانع زیادی روبرو ساخته اند.
مجلس عزاداری حسینی شماری از شیعیان نیجریه درحالی در این كشور برگزار شد كه مناطق زیادی از نیجریه به صحنه تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان علیه دولت تبدیل شده است.
ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه با اعمال خشونت ٬ سعی در بر هم زدن مراسم عزاداری حسینی شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت كادونا این كشور در روز عاشورا داشت و در این روز 10 شهروند نیجریه ای شهید شدند.
براساس این گزارش، عزاداری شماری از شیعیان نیجریه در شهر« سوكوتو» نیز به خشونت كشیده شد.
این درحالی است كه شیعیان این كشور همواره مورد ظلم و سركوب ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه قرار داشته اند.
به گفته تحلیلگران سیاسی، رفتار دولت نیجریه با شیعیان این كشور در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی است.
عربستان سعودی در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی و در اقدامی خلاف قوانین بین المللی، سال های متمادی است كه با فریب افكار عمومی نیجریه به دنبال محدود ساختن فعالیت قانونی شیعیان ساكن در مناطق گوناگون این كشور است.
خاورم**9377**2041**مترجم: حمید اوضح**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی