تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) از انعقاد قرارداد طراحی خدمات مسافری ریلی منطبق با استانداردهای جهانی با راه آهن آلمان خبر داد.

«علیرضا شیخ طاهری» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این قرارداد دو هفته پیش در آلمان بین شركت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل) با شركت راه آهن آلمان امضا شد.
وی با بیان اینكه این نخستین بار است كه چنین قراردادی برای ارتقای كیفیت خدمات مسافری منعقد می شود، افزود: انتظار می رود با كسب آموزش های مورد نیاز در این زمینه، این شركت خدمات خود را به مسافران در سطح استانداردهای بین المللی ارایه كند.
وی با بیان اینكه این شركت با 128 واگن اكنون در مسیرهای مختلف مسافر جا به جا می كند، اظهار داشت: در حالی كه متوسط سن ناوگان ریلی كشور 30 سال برآورد می شود، متوسط سن ناوگان این شركت 10 سال است و از این لحاظ جوانترین ناوگان ریلی كشور در اختیار این شركت قرار داد.
شیخ طاهری گفت: این شركت مسافری ریلی پارسال موفق شد یك میلیون و 200 هزار مسافر را در كشور در مسیرهای مختلف جا به جا كند و پیش بینی می شود كه امسال تعداد مسافران این شركت به یك میلیون و 500 هزار نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به سابقه دو دهه فعالیت این شركت در حمل و نقل ریلی كشور تصریح كرد: این شركت در نظر دارد در كنار بهبود كیفیت خدمات به مسافران، تعداد ناوگان ریلی خود را تا سال 97 به 250 واگن با اولویت تولید داخل افزایش دهد تا سهم پنج درصدی فعلی آن از بازار حمل و نقل ریلی به بیش از 10 درصد افزایش یابد.
مدیرعامل شركت راه آهن شرقی بنیاد بر استفاده از توانمندی های شركت های تولید كننده واگن در كشور برای تامین ناوگان مورد نیاز تاكید كرد و گفت: برای افزایش ناوگان ریلی شركت بن ریل در نظر دارد بخشی از نیازهای خود را از داخل و بخشی دیگر را از شركت های خارجی تامین كند.
وی یادآور شد: هم اكنون با برخی از شركت های اروپایی برای خرید ناوگان نو وارد مذاكره شدیم تا با استفاده از منابع حمایتی دولت در راه آهن و منابع مالی بنیاد مستضعفان، بن ریل بتواند ناوگان خود را توسعه دهد كه تاكنون چند شركت خارجی برای تامین منابع مالی توسعه ناوگان ریلی این شركت اعلام آمادگی كرده اند.
شیخ طاهری بیان كرد: هم اكنون روزانه 14 رام قطار این شركت در مسیرهای مختلف سیر می كنند و مسیرهای تهران به بندرعباس، گرگان، مشهد و مشهد به قزوین، ملایر، اراك، قم و. كرمان از عمده ترین مسیرهای این شركت در جا به جایی مسافران است.
وی با بیان اینكه طبق نظر سنجی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران میانگین رضایت مسافران از بخش حمل و نقل ریلی كشور 71 درصد است، گفت: در نظر سنجی های راه آهن از مسافران شركت بن ریل میزان رضایت مسافران از این شركت از سال 94 تا 95 بیش از 73 درصد برآورد شده كه دو درصد بیشتر از میانگین كشوری است.
مدیرعامل شركت راه آهن شرقی بنیاد با اشاره به اهمیت ارایه خدمات به مسافران این شركت تاكید كرد: هم اكنون با بازرسی های محسوس و نامحسوس ارائه خدمات در داخل قطارهای این شركت به دقت كنترل می شود.
به گفته وی، شماره تلفن 02636707388 و شماره پیامك 50005759 در اختیار همه مسافران این شركت قرار گرفته است تا بازرسان را از نحوه ارایه خدمات در داخل واگن های قطار آگاه كنند.
اقتصام**1108**2025**خبرنگار: ایرج منصوری** انتشار دهنده: لیلا جودی