ساري-ايرنا-مديرروابط عمومي محيط زيست مازندران گفت : اعضاي يك باند قاچاق پرندگان شكاري از مازندران به كشورهاي عربي دستگير شدند.

ميلاد بهرامي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا افزود : اين باند حرفه اي در روستاي 'قره تپه' شهرستان بهشهربا همكاري مردم ، يگان حفاظت و نيروي انتظامي در دام قانون گرفتار شدند.
وي اضافه كرد : از اين فروشندگان غيرقانوني پرندگان شكاري پنج بهله پرنده شكاري شامل سه بال دليجه و 2 بال سنقر كشف و رهاسازي شد.
به گفته وي يك قبضه اسلحه دو لول شكاري نيز از اين گروه 2 نفره كشف و ضبط شده است.
مديرروابط عمومي محيط زيست مازندران اظهارداشت : پرونده اين باند غيرقانوني خريد و فروش و صادرات پرندگان شكاري به كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس براي برخورد قانوني به دستگاه قضايي ارسال مي شود.
براساس مصوبه شوراي عالي محيط زيست جريمه شكار هر بال دليجه 600 ميليون ريال و سنقر نيز 200 ميليون ريال تعيين شده است.
بر اساس آمارهاي رسمي ، تاكنون بيش از 490 گونه جانوري از رده هاي مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزيستان و ماهي ها در زيست بوم مازندران شناسايي شده اند.
پرندگان با 317 گونه از 58 خانواده ، پستانداران با 63 گونه و 19 خانواده ، دوزيستان با 9 گونه از 6 جنس و 6خانواده ، خزندگان با 26 گونه از 21 جنس و 11 خانواده و ماهي ها با 75 گونه بخشي از تنوع زيستي حيات وحش مازندران را تشكيل مي دهند.
خبرنگار: حسين فلاحتي ** انتشاردهنده :سيد محسن حسن نيا
6982/1899