بیروت – ایرنا - «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان تاكید كرد: آمریكا می خواهد سیاست هائی را بر عكس واقعیت های میدانی تحمیل كند و آن را پیشتر در ژنو و دیروز در لوزان دیدیم اما این سیاست ها هرگز تحقق پیدا نمی كند.

به گزارش ایرنا، صفی الدین كه روز یكشنبه در مراسم گرامیداشت شهید «علی حسن كورانی» در شهرك یاطر در جنوب لبنان سخن می گفت، اظهارداشت: هنگامی كه آمریكا از میز مذاكرات فرار می كند بهترین دلیل است كه برگ برنده قوی در میدان نبرد در اختیار ندارد تا بتواند از آن در مذاكرات استفاده كند بنابراین درصدد وقت كشی است اما روسیه به شدت خواستار مذاكرات و راه حل سیاسی است.
وی گفت:آمریكائی ها و سعودی ها با وجود اقداماتی كه برای حمایت از گروه های تروریستی تكفیری انجام می دهند اما هرگز نمی توانند به آنها اعتماد و اطمینان كنند زیرا این گروه ها با نام های مختلف و با وجود سلاح ها و تجربه ها همواره شكست خورده اند.
رئیس شورای اجرائی حزب الله تاكید كرد: بنابر این آمریكا می خواهد سیاست هائی را بر عكس واقعیت های میدانی تحمیل كند و آن را پیشتر در ژنو و دیروز در لوزان دیدیم اما این سیاست ها هرگز تحقق پیدا نمی كند.
صفی الدین خاطرنشان كرد: گذشت زمان بزودی ثابت می كند ادعاهای محور آمریكا، سعودی و همراه آنها تركیه و كشورهای عرب حوزه خلیج فارس در باره نبرد در عراق ، سوریه و یمن خیالات است و آنها در توهم بسر می برند و هیچكدام از ادعاهای آنها تحقق نمی یابد.
وی تصریح كرد: الحشد الشعبی ثابت كرده است این عراقی ها بوده اند كه تكریت ، فلوجه و الانبار را آزاد كرده اند این بار هم موصل را آزاد می كنند و آمریكا هیچ كاری نكرده و در آینده هم انجام نمی دهد.
** سیاست دروغگوئی سعودی ثابت شده است
رئیس شورای اجرائی حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود وی افزود: سعودی بعداز آنكه به مسئولیتش درجنایت هولناك جنوب صنعا كه به كشته و زخمی شدن بیش از 800 انسان بی گناه منجر شد، اعتراف كرد، تلاش می كند تا خود را با تمسك به ادعاهای واهی تبرئه كند.
صفی الدین تاكید كرد:برای همه جهانیان امروز دروغگوئی سعودی ها در سال های طولانی و حقیقت تكیه آنها به سیاست فریب و دروغ عیان و ثابت شده است .
وی اظهارداشت:سعودی این سیاست را دنبال می كند تا بتواند به اهداف خبیثانه خود دست یابد اما هرگز اهداف آل سعود در یمن،عراق و سوریه تحقق نخواهد یافت.
رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت :نتیجه نبرد در یمن را انصارالله ، كمیته های مردمی و ارتش این كشور، نبرد در عراق را ارتش آن و الحشد الشعبی و نبرد در سوریه را ارتش این كشور و همپیمانان و همه آنهائی كه با محور مقاومت هستند، رقم می زنند.
صفی الدین افزود: آینده برای انصارالله ، الحشد الشعبی، كمیته های ملی ، ارتش سوریه و مقاومت است.

** معادلات منطقه تغییر كرده است
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: معادلات در منطقه تغییر كرده است و آن دسته از لبنانی ها كه برای حل مشكلات خود از جمله انتخاب رئیس جمهوری به خارج دل بسته اند، نفعی نخواهند بود و نتیجه نمی گیرند.
رئیس شورای اجرائی حزب الله با بیان اینكه «منطقه شاهد تسویه حساب های بزرگ و بحران های زیادی است»، تصریح كرد:لبنانی ها باید به خود اعتماد و تكیه كنند تا لبنان به این تسویه حساب ها و بحران ها كشیده نشود.
صفی الدین اظهارداشت: لبنانی ها باید از حال و آینده واقعی خود در مقابل بحران های بزرگ در جهان و منطقه حمایت كنند و این اصل را ما سالها است تكرار می كنیم.
وی گفت: برخی از لبنانی ها كه به حمایت خارجی دل بسته اند باید بدانند اوضاع و معادله ها در منطقه تغییر كرده است و این دل بستن هیچ سوی برای آنها و لبنان ندارد.
رئیس شورای اجرائی حزب الله افزود: همه طرف های سیاسی لبنانی بدانند كه باید به خودشان اعتماد و تكیه كنند اگر می خواهند مشكلات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی لبنان حل شود.
خاورم * 1324** انتشار دهنده : فردین پازوكی