خرمشهر - ايرنا - رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت:در ايام اربعين امسال، بيش از دو هزار تن آرد يارانه اي بين موكب هاي اربعين در دو مرز شلمچه و چذابه توزيع مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمود موسوي روز دوشنبه در نشست هماهنگي اربعين حسيني شهرستان خرمشهر اظهار داشت:سال گذشته آرد مورد نياز موكب هاي خدمات رسان به زائران اربعين حسيني از سوي نيكوكاران استان خوزستان تامين شده و بين مواكب توزيع شد.
وي افزود: امسال به منظور جلوگيري از اسراف و بروز هرگونه شايعه، آرد مورد نياز مواكب به صورت يارانه اي تهيه شده و بين آنها توزيع مي شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت:همچنين، روزانه 700 قالب يخ از سوي كارخانه هاي يخ خوزستان در دو مرز شلمچه و چذابه توزيع مي شود.
حجت الاسلام موسوي افزود:سال گذشته آب بسته بندي به زائران در دو مرز شلمچه و چذابه داده شد و اميدواريم امسال نيز آب مورد نياز زائران از سوي نيكوكاران تامين شود.
**** نيازمندي ها عمده از استان هاي معين خواسته شود
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان در ادامه سخنانش با بيان اينكه اقلام عمده مورد نياز مواكب از استان ها و شهرستان هاي معين درخواست شود، گفت:استان هاي معين همچون فارس، اصفهان، هرمزگان كه توان خدمت رساني به زائران را دارند، اقلام عمده در پخت غذا، اسكان، چادرهاي گروهي براي استفاده نمازخانه ها و خوابگاه ها را تامين كنند.
وي در ادامه گفت: همچنين لازم است، از ستادهاي بازسازي عتبات عاليات شهرستان هايي كه توان ارائه خدمت به زائران حسيني را دارند، نيز درخواست همكاري شود.
*** تفاهم نامه با مواكب خدمات رسان در دو مرز چذابه و شلمچه منعقد شود
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر لزوم امضاي تفاهم نامه با مواكب خدمات رسان به زائران حسيني در دو مرز چذابه و شلمچه، گفت:با توجه به افزايش جمعيت زائران در دو مرز شلمچه و چذابه مي بايست توان خدمت رساني به زائران از سوي موكب هاي مستقر در اين مرز سنجيده شود تا در ارائه خدمت با كمبود مواجه نشويم.
حجت الاسلام موسوي افزود:انعقاد تفاهم نامه، موضوع نظارت مردم است و به طور يقين با برنامه ريزي انجام شده كنترل و نظارت بر موكب ها انجام مي شود.
**** تاكيد امام جمعه خرمشهر بر ارائه خدمت به زائران در زمان بازگشت از عراق
امام جمعه خرمشهر نيز در اين نشست، با تاكيد بر لزوم خدمت رساني به زائران در زمان بازگشت آنان از عراق، گفت:سال گذشته زائران اربعين حسيني در زمان بازگشت، امكانات مناسبي نداشته و حتي برخي زائران جايي براي اقامه نماز در مرز نداشتند.
حجت الاسلام سيدعبدالنبي موسوي فر افزود:بر اساس روايت ها، گام برداشتن براي زيارت امام حسين عليه السلام در روز اربعين، ثواب حج تمتع دارد.
وي بر بررسي دقيق نقاط ضعف و قوت برنامه هاي اربعين طي سال هاي گذشته تاكيد كرد و گفت:بايد تلاش شود در ايام اربعين، رواديد زائران لغو شود.
به گزارش ايرنا در اين نشست كه با حضور فرمانداران شهرستان هاي اميديه، آغاجاري، بهبهان و ماهشهر و معاون فرماندار آبادان تشكيل شد، در خصوص راهبردهاي ارائه خدمت بهتر به زائران در مرز شلمچه تصميم گيري شد.
مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ايلام از مبادي زميني تردد زائران عتبات عاليات در اربعين حسيني هستند.
7100/6125
خبرنگار:كميله حجازي ** انتشار دهنده:سيدبهادر حسيني