دزفول - ايرنا - معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول تقلب در بسته بندي و عرضه مواد غذايي را تهديدي جدي براي سلامت مردم دانست و گفت:در بازار برخي مواد غذايي در بسته بندي غيراستاندارد عرضه مي شود.

به گزارش ايرنا داوود سلمانپور روز سه شنبه در همايش تجليل از صنايع غذايي برتر شمال خوزستان در سالن ايثار دزفول گفت:عرضه سبزي آماده مصرف و سالادي در بسته بندي نامناسب و پلاستيك فاسد تهديدي براي سلامت مصرف كننده است و استفاده از اين مواد غذايي بسيار مضر است .
وي مصرف بي رويه كود و سم شيميايي در توليد محصولات كشاورزي را تهديدي ديگر براي سلامت مصرف كنندگان دانست و افزود:براي جلوگيري از عرضه اين نوع محصولات نياز به يك حركت جدي و واكنش عمومي است.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول در ادامه ضمن هشدار نسبت به كمرنگ شدن عدالت غذايي در جامعه افزود:در حاليكه در برخي مناطق شهروندان بيش از نياز مواد غذايي مصرف مي كنند در مناطقي ديگر برخي شهروندان از كمبود مواد غذايي رنج مي برند.
وي كمبود آب و غذا را يكي از معضلات كنوني كره زمين دانست و گفت:همانطور كه آب و هوا در حال تغيير است غذا نيز در حال تغيير است و ميزان توليد محصولات كشاورزي به دليل برداشت بي رويه رو به كاهش است.
سلمانپور اظهار كرد:رفتارهاي غذايي غلط و غذاهاي ناسالم سلامت جامعه را به شدت تهديد مي كند كه اين رفتارها ناشي از عادت هاي بد غذايي است كه در جامعه حاكم شد است.
وي افزود:تغيير ذائقه افراد و گرايش به مصرف غذاهاي شور،چرب،شيرين در سنين مختلف كودكي تا ميانسالي زمينه ساز بيماري هاي بسياري در جامعه شده است كه بايد در اين خصوص به شهروندان هشدار داد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي دزفول اسراف و پرخوري را يكي ديگر از معضلات جامعه در بخش غذا عنوان كرد و گفت:در حالي كه در دين مبين اسلام از اسراف به عنوان يك كار زشت و منكر ياد شده ولي در سفره هاي ايراني تنوع غذايي بسياري وجود دارد و در آئين هاي عزاداري،شادي و نذري بيشترين اسراف صورت مي گيرد كه تحت هيچ شرايطي قابل قبول نيست.
وي افزود:متاسفانه در حال حاضر جامعه به سوي ساخت بيمارستان پيش مي رود در حالي كه در كشورهاي پيشرفته با تغيير ذائقه غذايي ، بيمارستان ها به سمت تعطيلي پيش مي روند.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي **انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه