یاسوج- ایرنا- یك هیات 17 نفره از مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی استان امسك روسیه صبح چهارشنبه به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی با كهگیلویه وبویراحمد وارد یاسوج شد.

به گزارش ایرنا، این هیات به سرپرستی «ویكتور نظراف» استاندار امسك و با حضور وزیران ایالتی منطقه ای اقتصاد و كشاورزی این استان، مدیركل توسعه روابط بین الملل، كارشناس ارشد بخش اداره همكاری بین المللی استان امسك ،هشت بازرگان و صاحبان صنایع، یك نفر از شركت‌های فعال در حوزه ساخت و ساز و سه نفر از مقام های كنسولگری روسیه در اصفهان وارد یاسوج مركز كهگیلویه وبویر احمد شده است.
اعضای این هیات به مدت 2 روز میهمان دولت و بخش خصوصی كهگیلویه وبویراحمد هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار كهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت یاسوج و شماری از مدیران كل صبح امروز از این هیات در فرودگاه یاسوج استقبال كردند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و كشاورزی یاسوج گفت: این هیات برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر كرده‌ است.
جبار كیانی اظهار داشت: فعالان اقتصادی این هیات خارجی در زمینه‌ های صنایع كشاورزی، غذایی، گیاهان دارویی، بهداشتی و ساخت و ساز با فعالان اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد و بخش دولتی به رایزنی خواهند پرداخت.
سال گذشته نیز یك هیات از كهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی استاندار به استان امسك روسیه سفر كرده بود.
گروه بازرگانی و اقتصادی كهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر كرد و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه‌هایی امضا شد.
امسك در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق كوه‌های اورال به شمار می‌آید كه فاصله بین این استان تا مسكو ۲۷۰۰ كیلومتر است.
كهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت و 16 هزار و 249 كیلومتر مربع، حدود یك درصد از جمعیت و یك درصد از مساحت ایران را دارد.
این استان با تولید روزانه 750 هزار بشكه نفت حدود 20 درصد نفت ایران را تولید می كند.
گیاهان دارویی یكی از ظرفیت های مطلوب اقتصادی هر منطقه است كه در این میان كهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از 400 گونه گیاه دارویی یكی از متنوع ترین استان های كشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است.
این استان دارای 46 گونه گیاهی آندومیك و سه گیاه دارویی كمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است كه ظرفیت خوبی برای تجارت و سرمایه گذاری در زمینه صنایع دارویی دارد.
خبرنگار: سید ولی موسوی نژاد**انتشار دهنده:زهرا هجینی نژاد
6110 /8005