شهركرد- ایرنا- مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیزات و وسایل بازی تمام پاركهای استان فاقد گواهی استاندارد است.

به گزارش ایرنا، عبداله نظری روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تجهیزات پارك ها مشمول قانون استاندارد اجباری است و از آنجا كه هیچ یك از پارك های استان گواهی استاندارد ندارد اگر حادثه ای در این فضاها رخ دهد مسئولیت آن بر عهده سازمان پارك ها و فضای سبز است.
وی همچنین به موضوع استانداردسازی شهربازی ها اشاره كرد و گفت: هم اكنون دو شهربازی پارك ملت و شهربازی سرپوشیده مجتمع ستاره شهر در استان فعال است كه بخش قابل توجهی از تجهیزات این دو مجموعه دارای نشان استاندارد است.
نظری با تاكید بر دریافت گواهی استاندارد برای آسانسورهای اماكن عمومی و منازل شخصی، تصریح كرد: هم اكنون 90 درصد آسانسورهای اماكن عمومی استان گواهی استاندارد دریافت نكرده است.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از انجام یك هزار و 900 بازرسی از مراكز عرضه مواد غذایی و خدمات در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: طی این بازرسی ها 135 قلم كالای فاقد نشان استاندارد شناسایی و از سطح بازار جمع آوری شد.
نظری تصریح كرد: همچنین در همین مدت 10 مورد فراورده مشكوك به جعل استاندارد شناسایی كه تخلف 2 مورد محرز و بررسی موارد دیگر در حال انجام است.
وی، تعداد واحدهای صنعتی مشمول قانون استاندارد اجباری در استان را 300 واحد اعلام كرد و گفت: از این تعداد تاكنون 270 واحد پروانه استاندارد كسب كرده است.
نظری از فعالیت 25 آزمایشگاه تخصصی مواد غذایی و كالاهای تولید شده در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 10 آزمایشگاه مربوط به اداره كل استاندارد بوده و 15 آزمایشگاه توسط بخش خصوصی فعال شده است.
به گزارش ایرنا، پیش از برگزاری این نشست، خبرنگاران و اصاحب رسانه استان از تعدادی از آزمایشگاه های اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بازدید كردند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097