امیدعلی پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: سهم سرشماری اینترنتی در كشور توسعه یافته ژاپن در سال 2015 برابر با 37 درصد بود كه ایران از این رقم عبور كرد.
مركز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری كرده بود كه با استقبال گسترده مردم از این روش آمارگیری مشاركت 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار به ثبت رسید.
پارسا در ادامه تاكید كرد، خانوارهایی كه به صورت اینترنتی در سرشماری شركت كرده اند كد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به منزل، آن را ارایه كنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، همه خانوارهایی كه به شكل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تكمیل كرده اند ، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
همچنین هزار نفر از افرادی كه در سرشماری اینترنتی مشاركت كنند، با قرعه كشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند كه تاكنون 6 دوره آن انجام شده است.
500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است كه توانسته اند خانواده های دانش آموزان را به مشاركت اینترنتی سرشماری تشویق كنند.
هشتمین دوره سرشماری حضوری نفوس و مسكن نیز از صبح روز چهارشنبه 28 مهر ماه در سراسر كشور آغاز شده است و به مدت یك ماه ادامه دارد.
در سرشماری حضوری 25 هزار پرسشگر حضور دارند كه از طریق تبلت اطلاعات خانوار و مسكن را جمع آوری می كنند.
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسكن ایران در سال 1335 انجام شد. از سال 1335تا 1385 خورشیدی سرشماری عمومی نفوس و مسكن در ایران به موجب قانون هر 10 سال یك بار اجرا می شد.
در سال 1386براساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسكن از 10 سال به پنج سال كاهش یافت.
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسكن در آبان ماه 1390 با بسیج حدود 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یك هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی انجام شد.
اقتصام**9123**1561 **خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار دهنده: مژگان توانا
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
تهران- ایرنا- رییس مركز آمار ایران با اعلام پایان زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن كشور در ساعت 24 روز سی ام مهرماه، از مشاركت 46.4 درصدی مردم در این امر و حضور 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار با جمعیت 37 میلیون و 171 هزار و 307 نفر خبر داد.