كرمانشاه- ايرنا- فرماندار كنگاور بر آمادگي مردم و مسوولان اين شهرستان براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، عليرضا ايزدي روز يكشنبه در جلسه ستاد ساماندهي زائران اربعين حسيني (ع) كنگاور اظهار داشت: با توجه به قرارگيري اين شهر بر سر جاده بزرگ راه كربلا بايد تدبير اصولي و هدفمند در راستاي ايجاد تسهيل در تردد زائران و ارايه امكانات بهداشتي و رفاهي انديشيده شود.
وي ادامه داد: با توجه به مسووليت دستگاه هاي اجرايي نقش آنها بطور مشخص در اين خصوص تعيين، نيازمنديهاي هر حوزه بر مبناي عملكرد سال گذشته احصا، نقاط قوت تقويت و ضعفها و نواقص مرتفع شود.
ايزدي گفت: فعال سازي واحدهاي بهداشت محيط و نظارت بر عرضه محصولات غذايي به زائران نيز از مواردي است كه بايد در دستور كار اعضاي ستاد اربعين باشد.
فرماندار كنگاور تاكيد كرد: ساماندهي سه راهي شهيد زنگنه، برپايي نمايشگاه و ايستگاه صلواتي در مسير تردد زائران، تشكيل ستاد مردمي با محوريت ستاد بازسازي و استقرار پايگاه هاي فوريت پزشكي و جانمايي براي پاركينگ خودروها از جمله اقدام هايي است كه براي تسهيل در تردد زائران بايد مورد توجه قرار گيرد.
ايزدي خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت هاي مردمي براي كمك به ارايه خدمات به زائران اربعين حسيني بسيار حائز اهميت است و نبايد از اين سرمايه براي پيشبرد امور غفلت كرد.
سال گذشته بيش از 12 هزار زائر اربعين حسيني در كنگاور با غذاي گرم پذيرايي شدند و از اين تعداد حدود 2 هزار و 300 زائر نيز در اين شهرستان اسكان يافتند.
كنگاور به گفته رهبر معظم انقلاب منزلگاه عاشقان حسيني (ع) در طول ساليان متمادي بوده است.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 85 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار:مجيد رحمتي ** انتشار دهنده:علي مولوي