تهران-ایرنا- مدیركل درمان بنیاد شهید و امورایثارگران از سفر دو متخصص كانادایی در تخصص های پزشكی « نورولوژی و كنترل تشنج مقاوم به درمان» برای درمان جانبازان به كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از بنیادشهید، ایرج عربی اظهاركرد: پروفسور «والتر جون هادر» و پروفسور «پائولو فدریكو» در تاریخ 25 آبان ماه سال جاری برای درمان ایثارگران دارای مشكل در زمینه‌های «نورولوژی» و «كنترل تشنج مقاوم به درمان» به مدت یك هفته به كشورمان سفر می‌ كنند.
وی افزود: ایثارگران متقاضی می‌توانند برای ثبت‌ نام معاینه توسط این دو متخصص با شماره تلفن 42684351 ستاد جذب متخصصان تماس حاصل كنند.
به گزارش ایرنا، بنیاد شهید از ابتدای امسال تاكنون شماری از متخصصان بین المللی را برای درمان ایثارگران به كشور دعوت كرده است كه معاینه و عمل جراحی خانواده های معظم شهدا و جانبازان توسط تیم پزشكی پروفسور حسین مهدیان، فوق تخصص ستون فقرات از كشور انگلستان طی هشتم تا چهاردهم خردادماه انجام شد كه در این دوره زمانی 155 تن به صورت سرپایی معاینه شدند.
انجام امور درمانی 68 ایثارگر توسط پروفسور حسین مهدیان فوق تخصص ستون فقرات از كشور انگلستان از چهارم تا دهم مهرماه در كلینیك فوق تخصصی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) از دیگر برنامه های بنیاد شهید بوده است.
همچنین ویزیت و درمان خانواده معظم شهدا و جانبازان توسط پروفسور یورگنس فوق تخصص كتف و شانه از كشور آلمان انجام شد. این پزشك آلمانی اواخر اردیبهشت امسال به ایران سفر كرده بود.
در این رابطه پروفسور «فدریكو» و پروفسور «هادر»، متخصصان تشنج، صرع و جراحی مغز، 29 فروردین ماه به دعوت بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ویزیت و درمان جانبازان دارای مشكلات تشنج و صرع به ایران آمدند و مدت پنج روز در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به معاینه جانبازان پرداختند.
براساس آمار بنیاد شهید، شمارجانبازان كشور 546 هزار و 108 تن است كه از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و 225 هزار و 580 تن (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
اجتمام*1724*7268
تنظیم: مهناز بیرانوند * انتشاردهنده: حسین فتح الهی